Josip Sudar rođen je 1923. godine u Brušanima kod Gospića. Osnovnu školu i gimnaziju završio je u Zagrebu, a diplomirano na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu 1949. godine. Doktorat je postigao 1976. godine na Ekonomskom fakultetu u Osijeku obranivši disertaciju pod naslovom „Ekonomska propaganda – društveno ekonomski i poslovni aspekt“.
Od 1949. do 1950. godine radio je kao rukovodilac propagande u „Jugoribi“, izvoz-uvoz, Zagreb, potom do 1952. godine kao režiser crtanih filmova u studiju za režiju i glumu „Jadran film“ i „Duga film“, pa kao rukovodilac oglasne službe u zavodu za ekonomsku propagandu i publicitet „Ozeha“ do 1954. godine, pa kao rukovodilac propagandne službe i istraživanja tržišta u tvornici filmova i fotopapira „Fotokemika“ do 1967. godine, te do 1972. godine savjetnik i zamjenik direktora odjela za marketing u „Vjesniku“. Kao viši predavač zaposlio se 1972. godine u Visokoj školi za vanjsku trgovinu, odnosno kasnije na Fakultetu za vanjsku trgovinu i Ekonomskom fakultetu. U zvanje izvanrednog profesora izabran je 1976. godine, a 1980. godine u zvanje redovitog profesora za predmet „Tržišno poslovanje – marketing“ (Ekonomska propagande i psihologija prodaje). Na Fakultetu je radio do 1988. godine. Predavao je i u Visokoj privrednoj školi u Zagrebu, na Ekonomskom fakultetu u Ljubljani, Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu i Ekonomskom fakultetu u Sarajevu.
Kao vrstan stručnjak u području propagande sudjelovao je i kreirao propagandne kampanje za mnoge privredne organizacije (Franck, Zagreb; Saponia, Osijek; MTČ, Čakovec; Podravka, Koprivnica; Zlatorog, Maribor; Labud, Ilirska Bistrica itd.).
Bio je jedan od osnivača i član Udruženja propagandista Hrvatske i član Jugoslavenskog udruženja za marketing.
Za propagandna ostvarenja dobio je niz domaćih i međunarodnih priznanja - brončanom medaljom „Boris Kidrič“ za unapređenje i propagandu fotoindustrije, Plaketom Foto-kino kluba Zagreb, nagradom Rizzoli za najbolje oglase Europe, Maketom grada Zagreba, priznanjem Udruženja propagandista Hrvatske i Jugoslavije, nagradom „Oton Bošnjak“ Zajednice ekonomskog obrazovanja Hrvatske. Nagradu za životno djelo od Udruženja propagandista Hrvatske dobio je 1978. godine, a Specijalnu nagradu za životno djelo Hrvatskog udruženja komunikatora 1993. godine.
(Pripremila: Z. U. B.)
VAŽNIJA DJELA:
Sudar, J. (2003.), Iz Jožine torbe i izvan nje, Zagreb: Pro 21.
Rocco, F…., Sudar, J. et al (1998.), Poslovni marketing = Business to business, Zagreb: Školska knjiga.
Keller, G. i Sudar, J. (1992.), Od prareklame do suvremene promocije, Tržište, 4(1), str. 81-92.
Sudar, J. i Keller, G. (1991.), Promocija: ekonomska propaganda, unapređenje prodaje, osobna prodaja, odnosi s javnošću, ekonomski publicitet, Zagreb. Informator.
Sudar, J. (1979.), Promotivne aktivnosti udruženog rada na tržištu: ekonomska propaganda, unapređenje prodaje, osobna prodaja, odnosi s javnošću, publicitet, oblikovanje, usluge potrošačima, ambalaža, Zagreb: Informator.
Petrinjak, S. i Sudar, J. (1973.), Propaganda turizma, Zagreb: Vjesnik.
Sudar, J. (1963.), Ekonomska propaganda, Zagreb: Informator.
Sudar, J. (1958.), Ekonomska propaganda u teoriji i praksi, Zagreb: Informator.
Bekar, D. i Sudar, J. (1956.), Catch the Subject, Zagreb: Fotokemika.
Bekar, D. i Sudar, J. (1956.), Ulovi motiv, Zagreb: Fotokemika.
OSTALI IZVORI:
Ekonomski fakultet u Zagrebu (1980.), 60 godina Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, Zagreb: Ekonomski fakultet, str. 369-370.
Mreža dizajnerskog sjećanja, Josip Sudar, preuzeto 24. rujna 2025. s https://mrezadizajna.com/autor/josip-sudar (+ fotografija)
CITIRANJE:
Ekonomski fakultet – Zagreb (2025.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Josip Sudar, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/s/josip-sudar