Marija Mira Marušić
Dr. Marija Mira Marušić (Zrinski Topolovac kod Bjelovara, 8. VI. 1936. – Zagreb, 17. X. 2021.), professor emerita
Marija Mira Marušić rođ. Uđbinac rodila se 1936. godine u Zrinskom Topolcu kraj Bjelovara. Osnovnu školu i gimnaziju je završila u Vinkovcima 1955. godine i upisala studij na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, gdje je diplomirala 1960. godine. Poslijediplomski studij iz marketinga upisala je 1966. godine na University of Rhode Island u Kingstonu, SAD, te magistrirala 1968. godine. Na Fakultetu ekonomskih nauka u Zagrebu doktorirala je 1975. godine „Pokusni marketing za proizvode široke potrošnje i mogućnost njegove primjene u uvjetima jugoslavenske privrede“. Kao stipendist boravila je specijalizaciji u okviru Tehničke pomoći na Gallupovom institutu u Londonu i AC Nielsen. Zvanje Professor emerita dobila je 2007. godine na Sveučilištu u Zagrebu.
Odmah nakon studija 1960. godine počela je raditi kao referent propagande u poduzeću „Rad Končar“, a 1961/62. radila je u prodajnom odjelu poduzeća „Remnigton Rand“ u Beču, potom u Tvornici električnih žarulja kao referent propagande. Od 1962. do 1972. godine radila je u Zavodu za tržišna istraživanja na radnim mjestima istraživača, glavnog istraživača, rukovodioca projekata i rukovodioca sektora za terenska istraživanja. Od 1972. godine zapošljava se na Visokoj školi za vanjsku trgovinu, odnosno Fakultetu za vanjsku trgovinu u zvanju predavača za predmete „Marketing“ i „Strategija marketinga“, gdje je 1979. godine izabrana u zvanje docentice za predmet „Marketing“, a 1980. u zvanje izvanredne profesorice za predmet „Tržišno poslovanje – istraživanje i praćenje tržišta“. Od 1982. do odlaska u mirovinu 2001. godine na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, gdje je 1986. godine izabrana u zvanje profesor, 1998. godine u zvanje redovite profesorice za predmete „Marketing“ i „Istraživanje tržišta“. Na Fakultetu je od 1994. godine obnašala funkciju prodekanice za znanost te je bila pročelnica Katedre za marketing. Bila je jedna od suosnivačica i voditeljica prve četiri generacije studija MBA. U nastavu je uvela nastavu strategije marketinga uz pomoć računalne simulacije Markstrat, koju je kasnije razvijala na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa (ZŠEM), gdje je predavala od 2001. do 2016. godine. Kao gostujuća profesorica predavala je na Ekonomskom fakultetu i u Poslovnoj školi Univerziteta u Sarajevu, Suffolk University u Bostonu, University of Rhode Island u Kingstonu i University of Massachussetts North Darthmouth u SAD-u te u Czech Management Center u Čelakovicama u Češkoj.
Bila je članica Hrvatskog društva ekonomista i nacionalna predstavnica međunarodnog udruženja ESOMAR-a
Za doprinos u radu na MBA studiju dodijeljena joj je 1996. godine nagrada Gospodarske komore grada Zagreba.
(Pripremila: Z. U. B.)
VAŽNIJA DJELA:
Marušić, M. (1982.), Istraživanje tržišta, Zagreb: Informator.
Marušić, M. i Marušić, S. (1992.), Međunarodni postdiplomski MBA-studij [Master of Business Administration] na Sveučilištu u Zagrebu, Ekonomski pregled, 43(5-6), 493-501.
Marušić, M. i Vranešević, T. (1997.), Istraživanje tržišta, Zagreb: Adeco.
Marušić, M. (1998.), Plan marketinga : za uspješno tržišno poslovanje, Zagreb: Adeco.
Vranešević, T. i Marušić, M. (2003.), Mjerenje vrijednosti marke, Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 1(1), 129-148.
Marušić, M. i Prebežac, D. (2004.), Istraživanje turističkih tržišta, Zagreb: Adeco.
Barnes, N. G., Mattson, E. i Marušić, M. (2008.), Društveni mediji : istraživanje američkih poduzeća iz skupine The Inc. 500, Tržište, 20(1), 37-47.
OSTALI IZVORI:
Prebežac, D. (2021.), In memoriam: Professor Emerita Mira Marušić: 1936-2021, Tržište, 33(2), 239-243.
CITIRANJE:
Ekonomski fakultet - Zagreb (2023.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Marija Mira Marušić, preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/m/marija-mira-maru%C5%A1i%C4%87