Tamara Sladoljev-Agejev
Dr. sc. Tamara Sladoljev-Agejev (Zagreb, 03. XI 1966. - ), viša predavačica
Tamara Sladoljev-Agejev je 1993. godine diplomirala Engleski i francuski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te 2002. godine na poslijediplomskom specijalističkom studiju Etudes européennes na francuskom jeziku (Université Panthéon-Assas Paris II u suradnji sa Sveučilištem u Zagrebu). U srpnju 2018. godine obranila je doktorski rad na interdisciplinarnom doktorskom studiju „Jezik i neurokognitivna znanost“ (Sveučilište u Zagrebu) pod mentorstvom prof.dr.sc. Svjetlane Kolić-Vehovec (Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci) i prof.dr.sc. Jana Šnajdera (Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu). U istraživačkom radu prvenstveno se bavi kognitivnim modelima razumijevanja teksta koji povezuju psihologiju, računalne metode obrade prirodnoga jezika i primijenjenu lingvistiku.
Od 1995. do 2000. godine vodila je tečajeve poslovnog engleskog jezika prilagođene potrebama kompanija, banaka i javnih institucija u školi stranih jezika Parole. U listopadu 1998. godine pridružila se Katedri za poslovne strane jezike Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a od 2000. godine u stalnom je radnom odnosu kao predavač i viši predavač (od 2005.) na kolegijima Poslovni engleski jezik 1 i 2. Nositeljica je izbornog kolegija Engleski za računovodstvo i financije kao i dva izborna kolegija koje je uvela u kurikulum Ekonomskog fakulteta kako bi se kod studenata razvijao strukturiran pristup razumijevanju i pisanju stručnih tekstova (Akademske vještine na engleskom jeziku i Advanced English for Business 2). U okviru Sveučilišta u Zagrebu od 2022. godine predaje predmet Academic Writing na Fakultetu elektrotehnike i računarstva (u suradnji s prof.dr.sc. Majom Matijašević i prof.dr.sc. Lea Skorin-Kapov), nositeljica je kolegija na poslijediplomskim sveučilišnim specijalističkim programima Diplomacija (Poslovni engleski jezik za gospodarsku diplomaciju) i MBA in Agribusiness na Agronomskom fakultetu (Introduction to Business English), a 2013. osmislila je i izvodila program izobrazbe za administrativno osoblje Sveučilišta (Communication Skills in English for University Administration Staff). Kao vanjska suradnica se 2024. godine pridružila međunarodnoj inicijativi COIL in Research Skills Development u području akademskog pisanja u suradnji s profesoricom Tziporom Rakedzon sa Sveučilišta Technion u Haifi.
Osim rada u nastavi, od 2007. do lipnja 2010. godine kao ECTS koordinatorica Ekonomskog fakulteta vodila je proces uspostavljanja sustava priznavanja predmeta u okviru programa studentske razmjene, od 2004. do 2006. godine bila je certificirani ispitivač za usmeni dio ispita poslovnog engleskog jezika Sveučilišta u Cambridgeu pri Britanskom savjetu (Oral Examiner for Business English Certificate - BEC) te se povremeno bavi pisanim, simultanim i konsekutivnim prevođenjem. U veljači 2020. godine izabrana je u predsjedništvo Udruge predavača jezika struke u visokoškolskim ustanovama (UNJSVU) te je članica European Association for the Teaching of Academic Writing (EATAW) i znanstvenog odbora European Literacy Network (ELN).
VAŽNIJA DJELA:
Sladoljev-Agejev, T. i Kabalin-Borenić, V. (2015.), Examining reading comprehension of expository texts in L2: Graphic organizers vs. multiple-choice questions, u: Cergol Kovačević, K. i Udier, S. L. (ur.), Applied Linguistic Research and Methodology, CALS Conference 2015, Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag, str.103-120.
Sladoljev-Agejev, T. i Kabalin-Borenić, V. (2018.), Analytic assessment of summaries in LSP classes: The challenges and benefits involved, Scripta Manent, 13(1), str. 45-64.
Šnajder, J., Sladoljev-Agejev, T. i Kolić-Vehovec, S. (2019.), Analysing Rhetorical Structure as a Key Feature of Summary Coherence, u: 14th Workshop on Innovative Use of NLP for Building Educational Applications, 2. kolovoza 2019., Firenca, Italija, str. 46-51. doi: 10.18653/v1/W19-4405
Sladoljev-Agejev, T. i Kolić-Vehovec, S. (2021.), Effects of searching for rhetorical relations on university-level text comprehension in L2., Reading and Writing, 35(5), str. 1035-1057.
Sladoljev-Agejev, T., Kolić-Vehovec, S., i Jazbec, A. (2021.), Business and Economics Students' Self-Reports on Academic Reading in English as L2: A Factor Analysis, Croatian Review of Economic, Business and Social Statistics, 7(1), str. 31-42. doi: 10.1515/crebss.
Sladoljev-Agejev, T., Matijašević, M. i Skorin-Kapov, L. (2024.), EAP for Computer Science and Electrical Engineering: a Collaborative Approach, u: Katsampoxaki-Hodgetts, K. (ur.), 4th International EAPCRETE Conference: Options and practices of EAP, ESP and EMI multiliteracies and their pedagogical implications, 26.-28. travnja 2024. University of Crete. doi: 10.5281/zenodo.13329373
OSTALI IZVORI:
MZORH (2025.), CroRIS, Zagreb: Minsitarstvo znanosti i obrazovanja; SRCE, preuzeto 11. ožujka 2025. s https://www.bib.irb.hr/pregled/znanstvenici/371673
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Ekonomski fakultet: Tamara Sladoljev-Agejev, Zagreb: Ekonomski fakultet,preuzeto 11. ožujka 2025. s https://www.efzg.unizg.hr/katedre-29721/poslovni-strani-jezici/clanovi-30472/dr-sc-tamara-sladoljev-agejev/30572
ResearchGate GmbH (2008-2021) Tamara Sladoljev-Agejev, preuzeto 15. siječnja 2021. s https://www.researchgate.net/profile/Tamara_Sladoljev-Agejev
CITIRANJE:
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Tamara Sladoljev-Agejev, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto [upisati datum pristupanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/s/tamara-sladoljev-agejev