Morana Fudurić

Morana Fudurić

Doc. dr. sc. Morana Fudurić (Rijeka, 13. X. 1984. -), docentica

Završila je opći smjer Gimnazije Andrije Mohorovičića u Rijeci, te 2003. upisuje studij poslovne ekonomije na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, gdje je i diplomirala 2007. godine smjer marketing. Poslijediplomski specijalistički studij „Upravljanje marketinškom komunikacijom” na Ekonomskom fakultetu - Zagreb upisala je 2008. godine, a završila ga je 2010. godine obranom specijalističkog poslijediplomskog rada pod naslovom „Lobiranje kao specifični oblik komunikacije neprofitnih organizacija u Hrvatskoj” pod mentorstvom prof. dr. sc. Jurice Pavičića. 2009. godine upisala je doktorski studij iz komunikacijskih znanosti na Universita della Svizzera italiana u Luganu (Švicarska). Akademski stupanj doktora znanosti stekla je 8. travnja 2014. godine obranom doktorske disertacije pod nazivom „Relationship orientation in social media: construct, measurement and link to company performance“ pod mentorstvom prof. dr. sc. Ivana Snehote i prof. dr. sc. Andreine Mandelli.

Iskustvo u praksi stekla je kroz rad u producentskoj kući Core media (2006.) te IMAGO reklamnoj agenciji (2007./2008.). Na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu zaposlila se u travnju 2008. godine kao znanstveni novak - asistent na Katedri za marketing. Od srpnja 2014. na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu radi kao znanstveni novak - poslijedoktorand. Aktivno sudjeluje u izvođenju nastave i organizaciji ispita na kolegijima „Osnove marketinga“, „Marketing neprofitnih organizacija“, „Strategija marketinga“ na sveučilišnom studiju. Aktivno je uključena u izvođenje nastave i organizaciju ispita iz kolegija „Marketing“ i „Marketing of nonprofit organizations“ na „Bachelor's Degree in Business“ – četverogodišnjem sveučilišnom studiju poslovne ekonomije koji se u potpunosti izvodi na engleskom jeziku. Osim navedenog, sudjelovala je u izvođenju nastave iz kolegija „Marketing 1“ i „Marketing 2“ na dodiplomskom studiju te „Upravljanje dizajnom“ na diplomskom studiju pri Arhitektonskom fakultetu – Studij dizajna, te kolegija „Sportski marketing i menadžment“ na Kineziološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Jedan je od pokretača specijalističkog stručnog diplomskog studija „Digitalni marketing“ na Ekonomskom fakultetu – Zagreb koji prvu generaciju upisuje 2020. godine. Na navedenom studiju predaje kolegije „Digitalni mediji“, „Digitalno oglašavanje“, „Marketing na društvenim medijima“, „Virusni marketing“ te „Rad digitalnih agencija“ te surađuje s brojnim stručnjacima iz prakse.

Osim doktorata kojeg stječe u Švicarskoj, međunarodno iskustvo stječe kao gostujući profesor na Ekonomskom fakultetu Sarajevo (Sarajevo, Bosna i Hercegovina) u razdoblju od 2017. do 2019. godine, te kao gost predavač na Social Media for Marketing and Corporate, Executive Education Programu na SDA Bocconi (Milano, Italija) od 2013. do 2014., WU Wien na kojem 2018. predaje „Social Media Marketing“ te Northwestern University na kojem 2019. predaje „Market research for communications“. Prva je dobitnica stipendije European Marketing Academy pod nazivom „Junior Faculty Visitng Program“ za šestomjesečni istraživački boravak na Northwestern University, Medill School of Journalism, Media, Integrated Marketing Communications te istraživačkom centru Spiegel Research Center čiji je suradnik i danas na projektu Local News Initiative: The Future of Local Newspapers.

Područja znanstvenog i istraživačkog interesa uključuju digitalni marketing i društvene medije, marketinšku komunikaciju, te marketing neprofitnih organizacija i strategiju marketinga. Aktivno sudjeluje u istraživačkom radu i projektima iz navedenih područja. Sudjelovala je u znanstveno-istraživačkom radu na jednom domaćem i dva međunarodna projekta. Od 7. travnja 2008. godine sudjeluje kao znanstveni novak na znanstveno-istraživačkom projektu „Procjena i unaprijeđenja kapaciteta civilnog društva za pružanje socijalnih usluga“ glavnog istraživača prof.dr.sc. Jurice Pavičića. 2013. godine bila je glavni istraživač za Hrvatsku na projektima „World Internet project“ i „Business information technology“.  Od 2015. do 2017. godine, kao istraživač aktivno sudjeluje na dva znanstveno-istraživačka projekta sufinancirana od strane Europskog socijalnog fonda: „Usvajanje načela HKO u visokoobrazovnim institucijama u polju ekonomija – ECONQUAL“ te „Ravnatelj: profesija i kvalifikacija, a ne funkcija“. Pohađala je radionice i usavršavanja iz područja marketinga.

Do sada je objavila znanstvene radove u Hrvatskoj i inozemstvu, u renomiranim časopisima iz područja oglašavanja, marketinga, poslovne ekonomije i komunikacijskih znanosti. Za rad pod naslovom “An Algorithm for Allocating Sponsored Recommendations and Content: Unifying Programmatic Advertising and Recommender Systems” objavljen u koautorstvu s Edwardom Malthouseom, Yasaman Kamyab Hessary i Khadijom Vakeel s Northwestern University, te Robinom Burkeom s University of Colorado osvojila je prestižnu nagradu za najbolji znanstveni članak objavljen u Journal of Advertising u 2019. godini. U radu se razvija algoritam koji optimizira dva suprotstavljena cilja: korisnost za kupca te interese oglašivača na online platformi.

Nagrada se dodjeljuje od 1988. autorima najboljeg članka objavljenog svake godine.

Članica je European Marketing Academy (EMAC), European Advertising Academy (EAA), te Association for Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC).

VAŽNIJA DJELA: 

Fudurić, M., Malthouse, E.C. i Lee, M. (2019.), Understanding the drivers of cable TV cord shaving with big data, Journal of Media Business Studies (forthcoming).

Malthouse, E.C., Kamyab Hessary, Y., Vakeel, K.A., Burke, R. i Fudurić, M. (2019.), An Algorithm for Allocating Sponsored Recommendations and Content: Unifying Programmatic Advertising and Recommender Systems, Journal of Advertising, 48(4), 366-379.

Fudurić, M., Malthouse, E. C., i Viswanathan, V. (2018.), Keep it, shave it, cut it: A closer look into consumers’ video viewing behavior, Business Horizons, 61(1), 85-93. 

Fudurić, M., i Mandelli, A. (2017.), Corporate and Non-Profit Social Media Policies: A Content Analysis, Trziste-Market, 29(1), 7-22.

Jurietti, E., Mandelli, A., i Fudurić, M. (2017.), How do virtual corporate social responsibility dialogs generate value? A case study of The Unilever Sustainable Living Lab, Corporate Social Responsibility and Environmental Management. 24(5), 357-367.

Fudurić, M. i Mandelli, A. (2014.), Corporate social media guidelines: evaluation of current practices, Journal of communication management, 18(2), 158-175.

Mandelli, A., Rum, C. i Fudurić, M. (2016.), Money in brand-blogger relations: Sin or virtue?,  u: Verčič, D., Tkalac Verčič, A. i Sriramesh, K. (ur.), Sleeping (with the) media proceedings of the 22nd international public relations research symposium BLEDCOM, Ljubljana: University of Ljubljana, Faculty of Social Sciences,  98-105.

Pavičić, J., Alfirević, N. I Fudurić, M. (2009.), Lobbying in Croatia: Perspectives for the Nonprofit Sector, U: Kantarelis, D. (ur.), Global Business & Economics Anthology, 1(1), 26-30.

Puljiz, M., Fudurić, M. i Kozjak,B. (2008.), Social Responsibility: Are Ngos In Croatia Aware Of The Funding Sources?, u: Galetić, L. i Čavlek, N. (ur.), 4th International Conference an Enterprise Odyssey: Tourism - Governance and Entrepreneurship Proceedings, 11-14 June 2008, Cavtat – Dubrovnik, Croatia, Zagreb: Faculty of Economics and Business, 1505-1516.

Pavičić, J, Vaniček, V. i Fudurić, M. (2008.), Regional Communication Approach – Strategic Challenge Or Latchkey Children Syndrome?: The Carlsberg SEE Case, u: Ozretić Došen, Đ., Krupka, Z. i Škare, V. (ur.), Conference proceedings 2nd International Conference: Marketing Theory Challenges in Transitional Societies, 26-27 September 2008, Zagreb (Croatia), Zagreb: University of Zagreb, Faculty of Economics and Business – Zagreb, 213-221.

Fudurić, M. i Drašković, N. (2016.), Osnove upravljanja i odlučivanja: izdvojena područja, u: Krce Miočić, B., Pavičić, J., Alfirević, N. i Najev Čačija, Lj. (ur.), Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Menadžment i marketing u školama, Zadar: Sveučilište u Zadru, 35-89.

Najev Čačija, Lj., Fudurić, M. i Dragnić, D. (2016.), Benchmarking, u: Krce Miočić, B., Pavičić, J., Alfirević, N. i Najev Čačija, Lj. (ur.), Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Menadžment i marketing u školama, Zadar: Sveučilište u Zadru, 297-322.

Fudurić, M. (2016.), Towards a typology of social media strategies, u: Mangal, V., Mandelli, A., Karmarkar, U. i La Rocca, A. (ur.), UCLA Anderson Business and Information Technologies (BIT) Project: A Global Study of Business Practice (2015), Singapore: World Scientific Publishing, 187-201.

Fudurić, M. i Mandelli, A. (2012.), (How) has Social Media Changed the Way We Measure Brand Equity? A Literature Review, u: Langer, J., Vlašić, G. i Krce Miočić, B. (ur.), EU Local Imprints – The case of South Central Europe, Klagenfurt: Peter Lang, 157-166. 

Mandelli, A. i Fudurić, M. (2010.), L'evoluzione dei modelli di brand equity a delle pratiche di controllo delle attività di branding, u: Mandelli, A. (ur.), Marca e metriche nei social media, Lugano: Universita della Svizzera Italiana, 71-87.

Šimurina, J., Pavičić, J. i Fudurić, M. (2010.), Economics and Business International Programme (EBIP) - The Exchange of Knowledge and Experience, u: Langer, J., Alfirević, N. i Vlašić, G. (ur.), Knowledge Region: Alps-Adriatic Challenges, Klagenfurt: Peter Lang, 41-49. 

OSTALI IZVORI:

IRB (2020.), Hrvatska znanstvena bibliografija, preuzeto 3. rujna 2020. s https://www.bib.irb.hr/pregled/znanstvenici/305453 

Ekonomski fakultet - Zagreb (2020.), Ekonomski fakultet: Morana Fudurić, preuzeto 3. rujna 2020. s https://www.efzg.unizg.hr/katedre-29721/marketing-29782/clanovi-30878/doc-dr-sc-morana-fuduric/30896 

ResearchGate GmbH (2008.-2020.), Morana Fudurić, preuzeto 3. rujna 2020. s https://www.researchgate.net/profile/Morana_Fuduric 

CITIRANJE:

Ekonomski fakultet - Zagreb (2020.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Morana Fudurić, preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/f/morana-fuduri%C4%87