Višnja Kabalin Borenić
Dr. sc. Višnja Kabalin Borenić (Zagreb, 1968. -), viša predavačica
Viša predavačica poslovnog engleskog jezika dr. sc. Višnja Kabalin Borenić rodila se i odrasla u Zagrebu. Godine 1992. diplomirala je engleski jezik i književnost i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U veljači 2013. godine završila je poslijediplomski doktorski studij Sveučilišta u Zadru „Europski studiji: jezici i kulture u dodiru“ obranivši doktorski rad Motivacija i učenje engleskoga u studiju nefilološke struke. Nakon završetka školovanja usavršavala se pohađajući brojne stručne radionice, seminare i webinare (npr. Conflict Management workshop, radionice za predavače stranih jezika u sklopu TEMPUS projekta Pravnog fakulteta „Foreign Languages in the Field of Law“ i Belt & Road National Advanced Training Program on Cultural Exchanges na Sveučilištu Jiao Tong u Shanghaju, NR Kina).
Tijekom svoje karijere i prije zaposlenja na EFZG bavila se nastavnim radom, prevođenjem, znanstvenim izdavaštvom, međunarodnom mobilnosti studenata te harmonizacijom obrazovnih sustava i integracijskim procesima u okviru EHEA. Od 1991. do 1993. godine radila je u uredništvu časopisa Croatian Medical Journal pri Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, od 1993. do 1995. kao nastavnik engleskoga jezika na Gimnaziji Tituša Brezovačkog u Zagrebu, a zatim od 1996. do 2008. u međunarodnom uredu Akademije likovnih umjetnosti. Krajem istog razdoblja počela je predavati engleski jezik struke na umjetničkom doktorskom studiju ALU. Od 2008. zaposlena je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu kao predavač poslovnog engleskog jezika. Od akademske godine 2012./13. do 2015./16. obnašala je funkciju pročelnice Katedre za poslovne strane jezike (dva dvogodišnja mandata), a u svibnju 2015. prvi put je izabrana u zvanje višeg predavača. Od 2010. povremeno djeluje kao mentor studentima nastavničkog smjera Odsjeka za anglistiku Filozofskog fakulteta. Redovito predaje obavezne kolegije Poslovni engleski 1 i 2 na sveučilišnom studiju, a izvodi i izborne kolegije Advanced English 1, Engleski u međunarodnom poslovanju i Engleski za poslovnu komunikaciju. Od 2012. uključena je u organizaciju nastave poslovnog kineskog u suradnji s Konfucijevim institutom, a od 2015. nositeljica je izbornih kolegija Business Chinese 1 i 2. Sudjeluje u svim većim projektima Katedre za poslovne strane jezike EFZG. Primjerice, pokrenula je i vodi Istraživački inkubator, neformalnu skupinu za razvoj istraživačkih projekata, a duži je niz godina članica organizacijskog odbora Organize Your Talk, zapaženog natjecanja u prezentiranju na stranim jezicima za studente prve godine EFZG. Članica je Udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama i redovito sudjeluje u aktivnostima usmjerenim na razvoj struke i promicanje interesa struke.
U svom se istraživačkom radu prvenstveno bavi utjecajem motivacije i stavova studenata na učenje engleskoga jezika; stavovima studenata prema engleskom kao globalnom jeziku; poslovnim engleskim; nastavom jezika struke i razvojem akademskih vještina te jezičnom globalizacijom i višejezičnošću kao čimbenikom u kontekstu međunarodnog poslovanja.
VAŽNIJA DJELA:
Kiss Kulenović, B., Suša Vugec, D., Kabalin Borenić, V. i Pezić, R. (2024.), What do students like about online tools? An exploration of student preferences and the underlying reasons, Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 12(2), 5, 313. doi: 10.22190/JTESAP240309026K
Sladoljev-Agejev, T. i Kabalin-Borenić, V. (2019.), Coping with Long Texts in ESP Classes: Using Notes in Content Visualisation, u: Simonnæs, I., Andersen, Ø. i Schubert, K. (ur.), New Challenges for Research on Language for Special Purposes, Selected Proceedings from the 21st LSP-Conference 28–30 June 2017, Bergen, Norway (Forum für Fachsprachen-Forschung, vol. 154), Berlin: Frank & Timme, 365-378.
Kabalin Borenić, V. (2019.), Attitudes to English and Motivation to Continue Learning English in a Tertiary Education Setting, Revista de lenguas para fines especificos, 25(1), 9-27.
Sladoljev-Agejev, T. i Kabalin Borenić, V. (2017.), Examining reading comprehension of expository texts in L2: Graphic organizers vs. multiple-choice questions, u: Cergol Kovačević, K. i Udier, S. L. (ur.), Applied Linguistic Research and Methodology. Proceedings from the CALS Conference 2015., Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag, 103-120.
Cybulska, K. i Kabalin Borenić, V. (2014.), EFL teacher trainees and European goals of multilingualism and plurilingualism. A survey of attitudes in Poland and Croatia, u: Otwinowska, A i De Angelis, G (ur.), Teaching and learning in multilingual contexts: sociolinguistic and educational perspectives, Bristol: Multilingual Matters, 75-98.
OSTALI IZVORI:
MZORH (2025.), CroRIS, Zagreb: Ministarstvo znanosti i obrazovanja; SRCE, preuzeto 10. ožujka 2025. s https://www.bib.irb.hr/pregled/znanstvenici/340441
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Ekonomski fakultet: Višnja Kabalin Borenić, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto 10. ožujka 2025. s https://www.efzg.unizg.hr/katedre-29721/poslovni-strani-jezici/clanovi-30472/dr-sc-visnja-kabalin-borenic-30502/30502
CITIRANJE:
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Višnja Kabalin Borenić, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/k/vi%C5%A1nja-kabalin-boreni%C4%87