Josip Mikulić
Prof. dr. sc. Josip Mikulić (Široki Brijeg, 17. I. 1979. -), redoviti profesor na Ekonomskom fakultetu – Zagreb i znanstveni savjetnik na Institutu za turizam – Zagreb
Josip Mikulić završio je osnovnu školu i opću gimnaziju u Peine, Njemačkoj. Nakon povratka iz Njemačke 1998. godine upisuje studij na EFZG, te diplomira na smjeru Marketing 2003. godine. Kao stipendist austrijske Vlade na Ekonomskom sveučilištu u Beču apsolvira studijski program JOSZEF (Junge Mittel- und Osteuropäische Studierende als Zukünftige Erfolgreiche Führungskräfte). Znanstveni poslijediplomski studij „Marketing“ na EFZG završava 2006. godine, a doktorsku disertaciju pod nazivom „Mjerenje kvalitete usluge zračnog prijevoza primjenom indeksa zadovoljstva korisnika“ (mentor: prof. dr.sc. Darko Prebežac) uspješno brani 2009. godine nakon odslušanog doktorskog studija.
Od 2003. godine Josip je zaposlen na Katedri za turizam EFZG. Nakon izbora u docenta 2011. godine postaje nositelj kolegija „Istraživanje turističkih tržišta“ i „Promocija u turizmu“ na preddiplomskom studiju. Nositelj kolegija "Metode istraživanja u turizmu" na SPDS-u Menadžment turizma postaje 2013. godine. Sunositelj kolegija "Metodologija znanstvenog rada" na Doktorskom studiju Ekonomija i globalna sigurnost je od 2019. godine, a nositelj kolegija „Modeliranje strukturnih jednadžbi“ na doktorskim studijima na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci od 2020. godine. Apsolvirao je dvosemestralni program edukacije za razvijanje kompetencija visokoškolskih nastavnika u organizaciji Ekonomskog i Filozofskog fakulteta - Zagrebu.
Tri je mandata obnašao dužnost pročelnika Katedre za turizam (2016.-2022.). Izabran je u zvanje izvanrednog profesora 2017. godine, a u zvanje redovitog profesora 2022. godine. Pored rada na fakultetu, od 2018. godine zaposlen je i kao viši znanstveni suradnik na Institutu za turizam – Zagreb. Član je Savjeta za znanost EFZG te zamjenik Predsjednika Odbora za poslijediplomske sveučilišne doktorske studije EFZG.
Dobitnik je brojnih domaćih i međunarodnih nagrada za znanstveni rad. Stipendist je njemačke zaklade Alexander von Humboldt Stiftung (2023./2024.). Dva je puta nagrađen Državnom nagradom za znanost Hrvatskoga sabora (2012. i 2023.). Godišnju nagradu Društva sveučilišnih nastavnika i drugih znanstvenika u Zagrebu dobiva 2009. godine. Nagradu „Mijo Mirković“ EFZG za izvrsnost u znanstvenom radu dobiva tri puta (2011., 2013., 2018.). Dobitnik je i brojnih priznanja EFZG za poseban doprinos znanstvenoj produktivnosti Fakulteta.
Član je Izvršnog odbora Znanstvenog vijeća za turizam i prostor Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU). Član je Povjerenstva za prigovore Hrvatske zaklade za znanost (HRZZ). Sudjeluje u radnim skupinama za izradu strateških nacionalnih dokumenata (MINTS, HTZ, MPGI). Sudjelovao je u izradi brojnih ekspertnih studija za organizacije iz područja turizma. Povremeno objavljuje kolumne na nezavisnom hrvatskom stručnom portalu za turizam hrtourism.hr i u vodećem hrvatskom časopisu za menadžment Lider, te komentira turističke teme na TV-u, u tisku i elektroničkim medijima.
Pored radova u hrvatskim časopisima i zbornicima međunarodnih skupova, Josip je objavio brojne radove u vodećim međunarodnim časopisima iz područja menadžmenta, marketinga i ekonomike turizma (npr. Annals of Tourism Research, Tourism Management, Journal of Travel Research, Current Issues in Tourism, International Journal of Tourism Research, Journal of Travel & Tourism Marketing, Tourism Economics) te iz područja upravljanja kvalitetom (Total Quality Management & Business Excellence, Managing Service Quality, Expert Systems with Applications).
Fokus njegovog profesionalnog i istraživačkog interesa usmjeren je na Upravljanje kvalitetom u turizmu i uslužnim djelatnostima, Marketinški menadžment i tržišnu komunikaciju u turizmu, Održivost turizma, Ekonomiku turizma, Suvremene trendove u istraživanju tržišta, te Metode istraživanja u marketingu, menadžmentu i turizmu.
Josip Mikulić je glavni urednik časopisa Tourism: An International Interdisciplinary Journal, drugog najstarijeg časopisa iz područja turizma na svijetu (izdavač: Institut za turizam i Hrvatska turistička zajednica - HTZ). Također je pomoćni urednik časopisa Ekonomski znalac (izdavač: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu) te bivši pomoćni urednik časopisa Tourism Management Perspectives (izdavač: Elsevier).
VAŽNIJA DJELA:
Odabrani radovi u časopisima:
Mikulić, J., Baumgärtner, R.M. (2025.). Google Trends and Baidu Index Data in Tourism Demand Forecasting, A Critical Assessment of Recent Applications. Tourism Management, 110:105164.
Srhoj, S., Mikulić, J. (2025.), The hidden geography of tourism firm spending: Tracking economic leakages with firm-to-firm transactions, Annals of Tourism Research, 112103933.
Rasoolimanesh, M., Taheri, B., Gannon, M., Mikulić, J. (2025.), Assessing a Model of Customer Rage: Does Customer Entitlement Moderate Relationships Between Rage Emotions, Expressions and Behaviors?, Journal of Travel Research, 64(2):462-484.
Mikulić, J., Vitezić, V., Srhoj, S., Kuliš, J. (2024.), Tourism Boom, Housing Doom: Excessive Tourism and International Emigration, Annals of Tourism Research, 109: 103853.
Mikulić, J. (2024.), Choosing the Right Fit: A Practical Guide to Selecting Measurement Models for Tourism Constructs, Tourism Management, 104917.
Srhoj, S., Vitezić, V., Giannozzi, A., Mikulić, J. (2024.), Tourism SME Default: A Note on Predictors, Tourism Management, 103:104910.
Šerić, M., Ozretić Došen, Đ., Mikulić, J. (2024.), Bonding with the destination brand during crisis: the role of message consistency, Journal of Tourism and Hospitality Insights. DOI: 10.1108/JHTI-05-2024-0416
Albayrak, T., Davras, Ö., Caber, M., Mikulić, J. (2024.), An investigation of the asymmetric relationships between service quality attributes and customer engagement: A three-factor theory approach, Journal of Hospitality Marketing and Management. DOI: 10.1080/19368623.2024.2327077.
Mikulić, J., Šerić, M., Krešić, D. (2024.), Asymmetric effects of wellness destination and wellness facility attributes on tourist satisfaction , Tourism Review, 79(4):969-980.
Rasoolimanesh, M., Ali, F., Mikulić, J., Dogan, S. (2023.), Reflective and Composite Scales in Tourism and Hospitality Research: Revising the Scale Development Procedure, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 35(2):589-601.
Šerić, M., Mikulić, J. (2023.), The impact of Integrated Marketing Communications consistency on destination brand equity to struggle uncertainty: The case of Croatia, Tourism Review, 78(3):697-711.
Vizek, M., Stojčić, N., Mikulić, J. (2023.), Spatial Spillovers of Tourism Activity on Housing Prices: The Case of Croatia, Tourism Economics, 29(5):1276-1390.
Šerić, M., Ozretić Došen, D., Mikulić, J. (2023.), Antecedents and moderators of positive word of mouth communication among tourist destination residents during the COVID-19 pandemic, Current Issues in Tourism, 26(2):224-241.
Mikulić, J. (2022.), On the Validity and Meaningfulness of Higher-Order Reflective Constructs: A Rejoinder, Tourism Management, 104562.
Mikulić, J. (2022.), Fallacy of Higher-Order Reflective Constructs, Tourism Management, 89: 104449.
Stojčić, N., Mikulić, J., Vizek, M. (2022.), High Season, Low Growth: The impact of Tourism Seasonality and Vulnerability to Tourism on the Emergence of High-Growth Firms, Tourism Management, 89, 104455.
Mikulić, J., Vizek, M., Stojčić, N., Payne, J.E., Čeh Časni, A., Barbić, T. (2021.), The Effect of Tourism Activity on Housing Affordability, Annals of Tourism Research, 90:103264.
Rasoolimanesh, S. M., Wang, M., Mikulić, J., Kunasekara, P., (2021.), A Critical Review of Moderation Analysis in Tourism and Hospitality Research Toward Robust Guidelines, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33(12):4311-4333.
Miočević, D., Mikulić, J. (2021.), Expatriate Adjustment and Engagement with Host Country Gastronomy: Investigating the Role of Identity Projects, Journal of Hospitality & Tourism Research. DOI: 10.1177/10963480211014933.
Mikulić, J., Krešić, D., Šerić, M. (2021.), The Factor Structure of Medical Tourist Satisfaction: Exploring Key Drivers of Choice, Delight and Frustration, Journal of Hospitality & Tourism Research, 45(8):1489-1512.
Mikulić, J., Ryan, C. (2018.), Reflective versus formative confusion in SEM based tourism research: A critical comment, Tourism Management. 68:465-469.
Mikulić, J. (2018.), Towards an end of measurement misspecification in tourism research: Grammar of theoretical constructs, focus of thought and mind traps, Tourism Management, 68:444-449.
Mikulić, J., Miloš Sprčić, D., Holiček, H., Prebežac, D. (2018.), Strategic crisis management in tourism: An application of integrated risk management principles to the Croatian tourism industry, Journal of Destination Marketing & Management, 7:36-38.
Mikulić, J., Prebežac, D., Šerić, M., Krešić, D. (2017.), Campsite choice and the camping tourism experience: Investigating decisive campsite attributes using relevance-determinance analysis, Tourism Management, 59: 226-233.
Mikulić, J., Šerić, M., Matas Milković, Lj. (2017.), Airline loyalty determinants among business travelers: Empirical evidence from Croatia, Transportation Letters, 9(3):177–183.
Mikulić, J., Prebežac, D. (2016.), The Kano model in tourism research: A critical note, Annals of Tourism Research, 61: 25-27.
Mikulić, J., Prebežac, D., Dabić, M. (2016.), Importance-performance analysis: Common misuse of a popular technique, International Journal of Market Research, 58(6):775-778.
Mikulić, J., Krešić, D., Prebežac, D., Miličević, K., Šerić, M. (2016.), Identifying drivers of destination attractiveness in a competitive environment: A comparison of approaches, Journal of Destination Marketing & Management, 5(2):154-163.
Mikulić, J., Krešić, D., Miličević, K., Šerić, M., Ćurković, B. (2016.), Destination attractiveness drivers among urban hostel tourists: An analysis of frustrators and delighters, International Journal of Tourism Research, 18(1):74–81.
Mikulić, J., Kožić, I., Krešić, D. (2015.), Weighting indicators of tourism sustainability: A critical note, Ecological Indicators, 48: 312-314.
Mikulić, J., Dužević, I., Baković, T. (2015.), Exploring drivers of student satisfaction and dissatisfaction: An assessment of impact-asymmetry and impact-range, Total Quality Management & Business Excellence, 26(11-12):1213-1225.
Mikulić, J., Krešić, D., Kožić, I. (2015.), Critical factors of the maritime yachting tourism experience: An impact-asymmetry analysis of principal components, Journal of Travel & Tourism Marketing, 32(Sup1): S30-S41.
Mikulić, J., Paunović, Z., Prebežac, D. (2012.), An extended neural network-based importance-performance analysis for enhancing wine fair experience, Journal of Travel & Tourism Marketing, 29(8): 744-759.
Mikulić, J., Prebežac, D. (2012.), Accounting for dynamics in attribute-importance and for competitor performance to enhance reliability of BPNN-based importance-performance analysis, Expert Systems with Applications, 39(5): 5144–5153.
Mikulić, J., Prebežac, D. (2012.), Using dummy regression to explore asymmetric effects in tourist satisfaction: A cautionary note, Tourism Management, 33(3): 713-716.
Mikulić, J., Prebežac, D. (2011.), Evaluating hotel animation programs at Mediterranean sun and sea resorts: An impact-asymmetry analysis, Tourism Management, 32(3): 688-696.
Mikulić, J., Prebežac, D. (2011.), Rethinking the importance grid as a research tool for quality managers, Total Quality Management & Business Excellence, 22(9): 993-1006.
Mikulić, J., Prebežac, D. (2011.), A critical review of techniques for classifying quality attributes in the Kano Model, Managing Service Quality, 21(1): 46-66.
Mikulić, J., Prebežac, D. (2011.), What drives passenger loyalty to traditional and low-cost airlines? A formative partial least squares approach, Journal of Air Transport Management, 17(4): 237-240.
OSTALI IZVORI:
Institut za turizam (2020.), Istraživački tim, Zagreb: Institut za turizam, preuzeto 14. srpnja 2020. s http://www.iztzg.hr/hr/institut/tim/mikulic/
MZORH (2025.), CroRIS, Zagreb: Ministarstvo znanosti i obrazovanja; SRCE, preuzeto 19. ožujka 2025. s https://www.bib.irb.hr/pregled/znanstvenici/258475
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Ekonomski fakultet: Josip Mikulić. Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto 19. ožujka 2025. s http://www.efzg.unizg.hr/jmikulic
CITIRANJE:
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Josip Mikulić, Zagreb: Ekonomski fakultet preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/m/josip-mikuli%C4%87