Docentica dr.sc. Irena Pandža Bajs je rođena u Sarajevu u Bosni i Hercegovini gdje je završila osnovnu školu, Gimnaziju Katoličkog Školskog Centra te Ekonomski fakultet Univerziteta u Sarajevu. Diplomski studij, smjer Marketing, na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu završila je 2002. godine, kao najbolji student svoje generacije. U 2004. godini je upisala poslijediplomski studij Poslovno upravljanje – MBA na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Akademski stupanj magistrice znanosti iz područja ekonomije stekla je 2008. godine obranom znanstvenog magistarskog rada „Percipirana vrijednost i utjecaj korporativnog imidža na vrijednost bankarskih usluga“. Iste godine je upisala Poslijediplomski doktorski studij Poslovne ekonomije na Ekonomskom fakultetu – Zagreb, a 2012. godine uspješno je obranila doktorsku disertaciju pod naslovom „Uloga percipirane vrijednosti u marketingu turističke destinacije“, te time stekla titulu doktorice znanosti iz područja društvene znanosti, polje ekonomije, grane marketinga.
Nakon završetka Ekonomskog fakulteta u Sarajevu, zaposlila se u Direkciji za ekonomske poslove Elektroprivrede BiH, gdje je obavila pripravnički staž. U 2004. godini prelazi na Ekonomski fakultet u Sarajevu na radno mjesto asistenta na Katedri za mikroekonomiju. Od studenog 2006. godine zaposlena je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje je u zvanju asistenta, višeg asistenta i docenta na Katedri za marketing sudjelovala u izvođenju nastave iz više kolegija. U promatranom razdoblju, izvodila je nastavu iz kolegija na preddiplomskom/diplomskom sveučilišnom studiju: Marketing, Upravljanje marketingom, E-kolegij marketing, Strategije marketinga i Marketing poslovnih tržišta. U znanstveno-nastavno zvanje docentice u području društvenih znanosti, polje ekonomije, grana marketing, izabrana je u siječnju 2016. godine.
U 2009. godini, u svojstvu gosta predavača, sudjelovala je u izvođenju nastave za studente prve godine dodiplomskog studija u okviru kolegija Communication na Leslie Silver International Faculty, Leeds Metropilotan University, UK. Također, tijekom boravka na Leeds Metropolitan University, sudjelovala je u pripremi i izradi Application for Tempus project - Master of Arts International Business Administration, te je uspješno završila više edukacijskih programa: Research training workshop, Research Methodology Programme for MRES/MPHIL/PHD i Academic English - Effective Reading.
Tijekom rada na Ekonomskom fakultetu Zagreb sudjelovala je u izradi nastavnih materijala, za potrebe izvođenja nastave, iz kolegija Marketing i Upravljanje marketingom. Također, sudjelovala je u kreiranju nastavnih materijala, organiziranju i izvođenju nastave za E-kolegij marketing te je za svoj rad i postignuća dobila nagradu za Pedagoško/didaktičko oblikovanje e-kolegija na natječaju za najbolji E-kolegij na Sveučilištu u Zagrebu za ak. god. 2009./2010.
Kao autor i koautor objavljuje znanstvene i stručne radove iz područja marketinga. Dobitnica je istaknute nagrade "Mijo Mirković" za samostalni znanstveni članak s istaknutim znanstvenim doprinosom u polju ekonomije u 2015. godini. U 2018. godini na natječaju Fedor Rocco“ za radove i knjige iz područja marketinga na Ekonomskom fakultetu Zagreb dobila je nagradu za monografiju domaćeg izdavača „Upravljanje zadovoljstvom klijenata“.
Od 2018. godine obnaša poziciju urednika i člana uredničkog odbora međunarodnog znanstvenog časopisa International Journal of Multidiscilinarity in Business and Science. Aktivno sudjeluje na domaćim i međunarodnim znanstvenim konferencijama i član je organizacijskog odbora international M-Sphere Conference For Multidisciplinarity in Business and Science.
VAŽNIJA DJELA:
Pandža Bajs, I. (2019.), Odrednice upravljanja marketingom turističke destinacije, Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Mostaru, (25), str. 51-70.
Pandža Bajs, I. i Frančić, K., (2018.), Backpacker tourism: an analysis of motives for backpacking, 31st International Business Information Managment Association Conference, 25-26 April, Milano, Italy Proceedings of 31st IBIMA Conference: Innovation Managment and Education Excellence Through Vision 2020, I-XI, str. 668-679.
Samodol, A. i Pandža Bajs, I. (2018.), Students' satisfaction with business studies at public Faculty vs. Private school in Croatia, 6th international M-Sphere Conference For Multidisciplinarity in Business and Science, 19-22 October, 2017, Viseu, Portugal, International Journal of Multidisciplinarity in Business and Science, 4(5), 2018. str.109-114.
Vranešević, T., Pandža Bajs, I. i Mandić, M. (2018.), Upravljanje zadovoljstvom klijenata, Zagreb: Accent.
Razum, A, Pandža Bajs, I. i Zekić, Z. (2017.), Analiza čimbenika održive potrošnje generacije Z u modnoj industriji, Ekonomski pregled, 68(3), str. 297-318.
Pandža Bajs, I. (2016.), Defining Target Market Based on Tourists’ Perception: the Example of Tourist Destination Dubrovnik, Journal of Economics, Business and Management, 4(5), str. 378-383.
Pandža Bajs, I. (2015.), Tourist Perceived Value, Relationship to Satisfaction, and Behavioral Intentions: The Example of the Croatian Tourist Destination Dubrovnik, Journal of Travel Research, 54(1), str. 122-134.
Mrgud, M., Pandža Bajs, I. i Mulović, A. (2015.), Company-investor communication via Internet: analysis of companies listed on the Zagreb and Sarajevo stock exchange, 18th International Scientific Conference Enterprise and Competitive Environment, March 5-6, Brno, Czech Republic, Conference proceedings, Brno: Mendel University, str. 598-607.
Pandža Bajs, I. (2014.), Čimbenici očekivane i doživljene vrijednosti za potrošača: primjer turističke destinacije Dubrovnik, Ekonomski Pregled. 65(4), str. 271-293.
Horvat, S., Pandža Bajs, I. i Gospić, D. (2013.), Pedagogy of E-Learning: Case of Marketing Module, 2nd international M-Sphere Conference For Multidisciplinarity in Business and Science, 10th-12th October, Dubrovnik, Croatia, Book of Proceeding, Zagreb: Accent, str. 73-80.
Pandža Bajs, I. (2012.), Proces nastajanja percipirane vrijednosti s fokusom na čimbenike ponude poduzeća, Tržište (Market), 24(2), str. 279-296.
Pandža Bajs, I. (2011.), Attributes of tourist destination as determinants of tourist perceived value, International Journal of Management Case. Special Issue – CIRCLE conference, 13(3), str. 547-554.
Pandža, I. i Vignali, C. (2010.), Customer perceived value and differences between customer’s and firm’s perception, International Journal of Business and Globalisation. 5(4), str. 436-450.
Pandža, I. i Vignali, C. (2010.), Perceived value as a basis for shaping the offer of service provider: cases from UK and Croatia, World Review of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development, 6(4), str. 263-275.
Vranešević, T., Mandić, M., Pandža, I. i Horvat, S. (2008.), Branding, u: Vignali, C., Vranešević, T. i Vrontis, D. (ur.), Strategic Market and Retail Thought, Zagreb: ACCENT, str. 67-87.
OSTALI IZVORI:
MZORH (2025.), CroRIS, Zagreb: Ministarstvo znanosti i obrazovanja; SRCE, preuzeto 16. svibnja 2025. s https://www.bib.irb.hr/pregled/znanstvenici/295803
Ekonomski fakultet - Zagreb (2020.), Ekonomski fakultet: Irena Pandža Bajs, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto 16. srpnja 2020. s https://www.efzg.unizg.hr/katedre-29721/marketing-29782/clanovi-30878/doc-dr-sc-irena-pandza-bajs-30895/30895
ResearchGate GmbH (2008.-2020.), Irena Pandza Bajs, preuzeto 16. srpnja 2020. s https://www.researchgate.net/profile/Irena_Pandza_Bajs
CITIRANJE:
Ekonomski fakultet - Zagreb (2020.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Irena Pandža Bajs, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/p/irena-pand%C5%BEa-bajs