Zoran Krupka
Prof. dr. sc. Zoran Krupka (Bjelovar, 21. IX. 1981. -), redoviti profesor
Osnovnu školu završio je u Novoj Rači, a srednju Ekonomsku i birotehničku školu u Bjelovaru. Za cjelokupni uspjeh tijekom srednjoškolskog obrazovanja proglašen je najboljim učenikom generacije. Godine 1999. upisuje Ekonomski fakultet u Zagrebu kojega, smjer Marketing, završava u siječnju 2004. obranom diplomskog rada iz kolegija Međunarodni marketing. U ožujku 2004. upisao je znanstveni poslijediplomski studij Marketing na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Magistrirao je 13.4.2006. obranivši znanstveni magistarski rad pod naslovom „Odnos matičnog poduzeća i podružnica u internacionalizaciji poslovanja grupa poduzeća“ i stekao titulu magistra znanosti. Akademski stupanj doktora znanosti stekao je ne Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 12.2.2010. obranom doktorske disertacije pod naslovom „Utjecaj okruženja na strategije upravljanja markom na međunarodnom tržištu“.
Od 2.11.2004. zaposlen je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu na Katedri za marketing u svojstvu asistenta, od 2.3.2010. u svojstvu višeg asistenta, od 25.4.2012. u svojstvu docenta, od 13.9.2017. u svojstvu izvanrednog profesora, a od 13.12.2022. godine u svojstvu redovitog profesora. Na Ekonomskom fakultetu - Zagreb sudjeluje u izvođenju nastave na različitim razinama studija, od integriranog preddiplomskom i diplomskog sveučilišnog studija te diplomskog studija na engleskom jeziku do specijalističkog poslijediplomskog studija i doktorskog studija na kojima kao nositelj i/ili izvođač predaje kolegije iz područja međunarodnog marketinga, upravljanja markom, marketinškog planiranja i marketinga.
Osim u Hrvatskoj, prof. dr. sc. Zoran Krupka predaje i u inozemstvu u svojstvu gosta predavača (npr. ESPM - Sao Paulo, Brazil; Universitad de Magallanes - Punta Arenas, Čile; Skidmore College - Saratoga Springs, SAD; Ekonomski fakultet - Sarajevo, BIH). Također, tijekom svoje karijere nekoliko puta je boravio na usavršavanjima u inozemstvu. U travnju 2019. godine završio je ‘Innovation Ecosystems: A New Approach to Accelerating Corporate Innovation and Entrepreneurship’ program edukacije na Massachusetts Institute of Technology u Bostonu (SAD). U okviru projekta 'OpenInnoTrain – Industry 4.0', kolovoz 2019. godine proveo je na Royal Melbourne Institute of Technology u Barceloni (Španjolska). Od veljače do srpnja 2009. godine boravio je na Skidmore Collegeu (Saratoga Springs, SAD), a 2007. je pohađao seminar pod nazivom 'EDEN Doctoral Seminar On Statistical Methods For Management Research' u Luevenu (Belgija) u organizaciji EIASM. Godine 2007. apsolvirao je dvosemestralni Program edukacije za razvijanje kompetencija visokoškolskih nastavnika (Program edukacije iz područja didaktike, psihologije, retorike, hrvatskog jezika i informatike) organiziran u suradnji Ekonomskog i Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a 2016. seminar pod nazivom „Market Research Colloquium on Smart PLS“ na temu multivariate data analysis u Zagrebu u organizaciji Instituta za inovacije kojega je održao profesor Joe Hair, jedan od vodećih svjetskih stručnjaka iz ovog područja.
U razdoblju od listopada 2022. do rujna 2024. godine obnašao je funkciju prodekana za kvalitetu i internacionalizaciju, a od listopada 2024. godine ima funkciju prodekana za upravljanje kvalitetom, internacionalizaciju i znanost.
Kao autor ili koautor objavio je 40 znanstvenih radova, a za rad 'Ozretić Došen, Đ., Škare, V., & Krupka, Z. (2007). Assessments of Country of Origin and Brand Cues in Evaluating Croatian, Western and Eastern European Food Product. Journal of Business Research, 60(2), 130-136', dobio je nagradu „Dr. sc. Mijo Mirković“ za znanstveni rad. Prof. dr. sc. Zoran Krupka je recenzent za vodeće znanstvene konferencije (npr. EMAC, AMA), brojne časopise (npr. Journal of Business Review, Journal of Global Marketing) i knjige iz područja marketinga i poslovne ekonomije. Aktivno sudjeluje na međunarodnim znanstvenim konferencijama, voditelj je i istraživač domaćih i međunarodnih znanstvenih projekta (npr. ERASMUS+ 2020-2023. PROSPER - PROmoting Social entrePreneurship in higher Education for a prospeRous society; Znanstveni centar izvrsnosti za školsku efektivnost i menadžment), a u registru znanstvenih istraživača u Ministarstvu znanosti i obrazovanja upisan je pod brojem 269582.
Pomoćni urednik je znanstvenog časopisa Market-Tržište, član uredničkog odbora znanstvenih časopisa Technology in Society i ZOREB te stalni i povremeni član organizacija CROMAR (Hrvatska udruga za marketing), EMAC (European Marketing Academy) i AMS (The Academy of Marketing Science).
DJELA:
Knjige:
Otola, I., Grabowska, M. i Krupka, Z. (2023.), Trust and Organizational Resilience, New York: Roudledge.
Previšić, J., Ozretić Došen, Đ. i Krupka, Z. (2012.), Osnove međunarodnog marketinga, Zagreb: Školska knjiga.
Ostala djela:
Vlašić, G., Dabić, M. i Krupka, Z. (2024.), Cognitive Profiles of Strategic Decision-Makers: Implications for Exploration–Exploitation Strategies, Strategic Change, 33(4), 275-285.
Krupka, Z. (2023.), Exploring the Influence of Sensory Marketing on Brand Perception, Naše Gospodarstvo / Our Economy, 69(3), 45-55.
Otola, I., Grabowska, M. i Krupka, Z. (2023.), Response of High-Growth Enterprises to the Crises Caused by the Covid-19 Pandemic, Management: Journal of Contemporary Management Issues, 28(2), 13-26.
Krupka, Z. i Marinić, M. (2022.), Integriranost elemenata zemlje podrijetla u identitet marke proizvoda, Ekonomski pregled, 73(3), 433-458.
Krupka, Z., Skelin, Z. i Vlašić G. (2022.), Internationalization of SME sin IT Sector – Factors that Influence the Process, u: 13th Iternational Odyssey Conference on Economics and Business, Dubrovnik (Croatia), June 1-4, 989-1004.
Dropulić, B., Krupka, Z. i Vlašić, G. (2022.), Brand Equity in a Digital Age: Systematic Literature Review, Ekonomska misao i praksa, 31(1), 277-302.
Krupka, Z., Mirt, M. i Ozretić Došen, Đ. (2021.), The Importance of Country-of-Origin Construct Dimensions in Destination Brand Building, Market-Trziste, 33(2), 221-238.
Krupka, Z., Dobra, A. i Vlašić, G. (2021.), Factors Influencing the Perception of Destination Brand Luxuriousness, Naše Gospodarstvo / Our Economy, 67(4), 74-86.
Krupka, Z. i Malogorski, M. (2021.), The Country of Origin as a Factor in Product Quality Perception, Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 19(1), 243-259.
Dropulić, B., Krupka, Z. i Vlašić, G. (2021.), Student Customer Experience: A Systematic Literature Review, Management: Journal of Contemporary Management Issues, 26(2), 211-228.
Krupka, Z. (2021.), The Influence of the Western Lifestyle on The Brand Choice in Transitional Economies, u: 37th EBES Conference, Berlin (Germany), October 6-8, 1262-1276
Dropulić, B. i Krupka, Z. (2020.), Are Consumers Always Greener on the Other Side of the Fence? Factors That Influence Green Purchase Intentions - The Context of Croatian and Swedish Consumers, Market-Trziste, 32(Special issue), 99-113.
OSTALI IZVORI:
IRB (2025.), Hrvatska znanstvena bibliografija, preuzeto 5. ožujka 2025. s https://www.bib.irb.hr/pregled/znanstvenici/269582
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Ekonomski fakultet: Zoran Krupka, preuzeto 5. ožujka 2025. s https://www.efzg.unizg.hr/katedre-29721/marketing-29782/clanovi/izv-prof-dr-sc-zoran-krupka/30889
CITIRANJE:
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Zoran Krupka, preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/k/zoran-krupka