Fedor Rocco

Fedor Rocco

Dr. Fedor Rocco (Gradac, 11. VII. 1924. – Zagreb, 12. I. 2011.), professor emeritus

Fedor Rocco rođen je 1924. godine u mjestu Gradac. Osnovnu školu pohađao je u Selcima na otoku Braču i u Splitu, a Klasičnu gimnaziju u Splitu i u Zagrebu. Ekonomski fakultet u Zagrebu završio je 1954. godine, gdje je stekao i doktorat znanosti 1965. godine disertacijom „Specifični problemi u istraživanju mogućnosti plasmana sredstava za proizvodnju”.

 

U razdoblju od 1948. do 1949. godine radio je u Planskoj komisiji grada Zagreba kao rukovodilac Biroa planske evidencije, od 1949. do 1951. godine u Komitetu za lokalnu industriju i zanatstvo NRH obavljao je dužnost načelnika, od 1951. do 1956. bio je direktor Zavoda za statistiku grada Zagreba, od 1956. do 1961. bio je rukovodilac Odjela za analizu tržišta u Tehnološko-ekonomskom birou za kemijsku industriju, od 1961. do 1962. bio je savjetnik za probleme tržišta u Komori za industriju, građevinarstvo, saobraćaj i zanatstvo NRH, od 1962. do 1966. bio je rukovodilac Centra za istraživanje marketinga i zatim pomoćnik glavnog direktora Zavoda za istraživanja tržišta Beograd-Zagreb. U razdoblju od 1962. do 1966. godine radio je kao honorarni nastavnik iz predmeta „Organizacija rada u proizvodnim poduzećima, te kasnije u zvanju izvanrednog profesora za predmet „Istraživanje tržišta“ na Katedri za studij poduzeća Visoke privredne škole u Zagrebu. Od 1966. do umirovljenja 1989. godine radio je na Fakultetu ekonomskih nauka, odnosno kasnije Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, gdje je za izvanrednog profesora izabran 1968., a za redovnog profesora 1971. godine također za predmet „Istraživanje tržišta“. Na Fakultetu je bio prodekan u tri mandata (1967/68. na Visokoj privrednoj školi, te 1970/71. i 1974/77. na Ekonomskom fakultetu), a dekan od 1971. do 1973. godine. Od 1969. do 1975. godine bio je predsjednik Katedre za marketing. Predavao je na poslijediplomskim studijima na svim ekonomskim fakultetima u Jugoslaviji, a kao gostujući profesor održavao je predavanja na sveučilištima u Trstu (1971.) i Lenjingradu (1973.) te na Akademiji nauka u Varšavi (1965.). Osnivač je i voditelj poslijediplomskog studija „Teorija i politika plasmana“. Osnivanjem Poslovnog veleučilišta Zagreb 2006. godine obnašao je dužnost prvog dekana do 2008. godine.

 

Obnašao je razne društvene i druge dužnosti, između ostalog bio je predsjednik Zajednice visokoškolskih i znanstvenih organizacija udruženog rada SRH od 1979. do 1980. godine, predsjednik Odbora za nastavu i osobna pitanja Sveučilišta u Zagrebu od 1978. do 1980., predsjednik Odbora za pitanja znanosti, nastave i izdavačke djelatnosti Sveučilišta u Zagrebu od 1980. do 1982., prorektor Sveučilišta u Zagrebu od 1982. do 1984., predsjednik Odbora za nauku, umjetnost i nastavu Zajednice Univerziteta Jugoslavije 1983. godine, član Ekonomskog savjeta IV Sabora SRH od 1970. do 1972., prvi predsjednik JUMA - Jugoslavenskog udruženja za marketing dva mandata od 1968. do 1972., član uprave WAPOR-u (World Association for public opinion and market research) od 1964. do 1968., nacionalni predstavnik Jugoslavije u ESOMAR-u (European society for opinion and marketing research) od 1962. do 1968., član Naučnog savjeta RMK Zenica od 1986. do 1988. potpredsjednik Izvršnog komiteta i predsjednik Komisije za marketing Univerzijade ’87 itd.

 

Znanstveni doprinos dao je i kao glavni urednik časopisa „Marketing“, član redakcije časopisa „European Research“, a zahvaljujući njemu Zagreb je, kao prvi grad u Jugoslaviji, dobio svoj statistički godišnjak. Od 1957. godine intenzivno se bavio znanstvenim i nastavnim radom u području istraživanja tržišta, teorije marketinga i međunarodnog marketinga. Bio je prvi nastavnik iz područja tržišnog poslovanja u Jugoslaviji. Ujedno je bio autor prvog udžbenika iz ovog područja.

 

Za svoj rad više je puta nagrađivan Ordenom zasluga za narod sa srebrnim zrakama (1981.), Ordenom rada sa zlatnim vijencem (1971.), dva puta je dobio Nagradu Mijo Mirković (1972. i 1975.) te brojnih drugih nagrada kako društvenih tako privrednih organizacija i cijele Jugoslavije.

 

U svrhu poticanja znanstveno-istraživačkog rada nastavnika i suradnika Ekonomskog fakulteta – Zagreb, kao i nastavnika i suradnika drugih akademskih institucija u Hrvatskoj, 2012. godine na Ekonomskom fakultetu – Zagreb ustanovljena je nagrada za znanstvene i stručne radove iz područja marketinga pod nazivom „Nagrada Fedor Rocco“.

 

VAŽNIJA DJELA:

Knjige:

Rocco, F. (1960.), Istraživanje tržišta : savremena teorija i praksa, Zagreb: Informator.

Rocco, F. i Obraz, R. (1961.), Tržišta Evrope, Zagreb: Privreda.

Rocco, F. (1964.), Strategija plasmana, Zagreb: Informator.

Rocco, F. (1971.), Teorija i primjena istraživanja marketinga, Zagreb: Školska knjiga.

Rocco, F. (1974.), Osnove tržišnog poslovanja : tekst i slučajevi, Zagreb: Informator.

Rocco, F. (1977.), Eksportni marketing, Zagreb: Zavod za tržišna istraživanja: Centar za istraživanje marketinga.

Rocco, F., Šodan, V. i Previšić, J. (1984.), Marketing izvozne privrede, Samobor: "Zagreb".

Rocco, F. (1988.), Istraživanje tržišta : marketinški pristup, Samobor: "Zagreb".

Rocco, F., Heinich, V., Medvešćek, I., Bazala, A. i Previšić, J. (1988.), Osnove tržišnog poslovanja, Zagreb: Birotehnika.

Baban, Lj. i Rocco, F. (1990.), EEZ - ciljno tržište Jugoslavije, Zagreb: Centar za istraživanje marketinga.

Rocco, F. (1991.), Marketing : osnove i načela, Zagreb: Birotehnika, Centar za dopisno obrazovanje.

Mađerić, D. i Rocco, F. (1993.), Tržište : udžbenik za srednje ekonomske škole, Zagreb: Birotenika - Centar za dopisno obrazovanje.

Rocco, F., ur. (1993.), Riječnik marketinga, Zagreb: Masmedia.

Rocco, F. (1994.), Marketinško upravljanje, Zagreb: Školska knjiga: Centar za istraživanje marketinga.

Mađerić, D. i Rocco, F. (1996.), Marketing : udžbenik za 4. razred srednje ekonomske škole, Zagreb: Školska knjiga.

Mađerić, D., Rocco, F. i Čižmek Vujnović, O. (2006.), Marketing : udžbenik za 4. razred srednje ekonomske škole, Zagreb: Školska knjiga.

Znanstveni i stručni članci:

Baban, Lj. i Rocco, F. (1989.), Ekonomija tržišta, Zagreb: Školska knjiga.

Rocco, F. (1989.), Osnove marketinga : tržišno poslovanje, Samobor: "Zagreb".

Rocco, F. (1992.), Remarketing i izvozni marketing : put u budućnost, Tržište, 4(1), 9-11.

Rocco, F. (1993.), Hrvatsko gospodarstvo nakon pretvorbe : redefinicija misije, ciljeva i strategije, Tržište, 5(1/2), 32-40.

Rocco, F., Weber, S., Vukonić, B. i Goluža, M. (1993.), Marketing u funkciji turističkog razvitka Hrvatske, Turizam, 41(9/10), 187-194.

Rocco, F. (1994.), Gospodarsko priključenje Europi uvjetovano je korektnim marketingom, Tržište, 6(2), 13-21.

Rocco, F. (1995.), Stanje i izgledi hrvatskog gospodarstva, Ekonomija, 1(4/5), 281-285.

Rocco, F. (1997.), Promjene i očekivanja : hrvatsko gospodarstvo ususret trećem mileniju, Tržište, 9(1/2), 29-35.

Bratko, S. i Rocco, F. (1998/1999.), Vrijednosni sustav hrvatskog gospodarstva : (etički problemi), Ekonomija, 5(4), 741-758.

Rocco, F. i Bratko, S. (1998/1999.), Znanstveno-tehnološki razvoj : pretpostavka gospodarske razvojne strategije, Ekonomija, 5(4), 541-549.

Rocco, F. (2000.), Dovršenje privatizacije gospodarstva : (temeljni strateški cilj hrvatske ekonomske politike za 2001. godinu), Ekonomija, 7(1), 161-164.

Rocco, F. (2002.), Marketinška istraživanja su pretpostavka tržišnog uspjeha, Tržište, 14 (1/2), 5-7.

Rocco, F. (2002.), Međuovisnost društvenog i gospodarskog razvoja, Ekonomija, 9(3), 475-481.

 (Pripremila: Z. U. B.)

OSTALI IZVORI:

Ekonomski fakultet – Zagreb (1980.), 60 godina Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, Zagreb: Ekonomski fakultet, 273-274.

 

CITIRANJE:

Ekonomski fakultet - Zagreb (2023.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Fedor Rocco, preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/r/fedor-rocco