Osnovnu i srednju školu te Ekonomski fakultet 1962. godine završio je u Zagrebu. Na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu magistrirao je 1968., a 1985. godine obranio je doktorsku disertaciju iz znanstvenog područja turizma pod nazivom „Mogućnosti i granice budućeg razvoja turizma u Jugoslaviji“.
Nakon završenog fakulteta radio je u „Zavodu za ekonomiku“ kao voditelj Sektora za turizam, od 1967.
u „Turističkom savezu Hrvatske“ je vodio Referadu za izučavanje turizma. Godine 1969. je u poduzeću za intelektualne usluge „Interagent“ vodio sektor „Biro Planturist“. Godine 1973. prelazi u „Institut za trgovinu“ Visoke škole za vanjsku trgovinu, gdje osniva Odjel za znanstvena istraživanja u turizmu. Godine 1975. izabran je za direktora Instituta sve do 1978. godine kada se Institut pripaja „Fakultetu za vanjsku trgovinu“, a koji se zatim 1980. godine pripaja Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.
Godine 1976. izabran je za višeg predavača, 1987. godine izabran za izvanrednog profesora za nastavnu disciplinu „Ekonomika turizma“, a 1999. godine izabran je za redovitog profesora. Obavljao je mnoge stručne i društvene funkcije kao Predsjednik Savjeta Fakulteta, pročelnik Katedre za trgovinu i turizam (1988.-1992. te 2000.-2002.) te voditelj Studija u inozemstvu (1992.-1996.). Bio je suorganizator i voditelj Centra za edukaciju i istraživanje turizma Svjetske turističke organizacije (UNWTO-Madrid) u dva mandata (1996.-2000.). Bio je suorganizator i sudionik nekoliko međunarodnih kongresa i skupova na Fakultetu među kojima se izdvajaju „Turistički proizvod“ (1974.), zatim „Turizam u međunarodnoj razmjeni“ (1987.) te seminara „Tourism Development and its Ecological Aspects“ (1989.) i „Tourism
Development Planning“ (1990.) u suradnji s Svjetskom turističkom organizacijom (UNWTOMadrid). Na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu obnašao je funkciju voditelja Poslijediplomskog znanstvenog magistarskog studija „Turizam u nacionalnoj ekonomiji“ na kojem je bio i nositelj kolegija “Politika i
planiranje turizma“ (1986.-1988.). Kao Visiting professor održao pozvana predavanja „Ekonomski aspekti turizma“ na Jyvaskyla Polytechnic School of Business, Yyvaskyla, Finska (1999.). Izvodio je predavanja na Poslijediplomskom studiju iz turizma na Fakultetu za turizam i vanjsku trgovinu u Dubrovniku (1997.-2002.). Na Ekonomskom fakultetu u Ljubljani na Magistarskom programu ekonomije – smjer Turizam izabran u dva navrata kao Visiting professor za nositelja kolegija „Organizacija poslovanja u turizmu“ (2006.-2011. i 2011.- 2016.). Od 2010. do 2017.godine bio je na Veleučilištu Karlovac nositelj i predavač na kolegiju „Ekonomika turizma“.
Bio je član Međunarodnog udruženja znanstvenih turističkih eksperata (AIEST) (1973.-2002.), član Uredništva znanstvenog časopisa „Acta Turistica“ (1989.-2010.) te je član Znanstvenog savjeta za turizam pri Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti.
Govori i piše engleski i slovenski, a služi se njemačkim i talijanskim jezikom.
VAŽNIJA DJELA:
Prof. dr. sc. Boris Pirjevec autor ili koautor preko 60 znanstvenih i stručnih radova iz područja turizma.
Knjige:
Pirjevec, B. (2008.), Turizam-jučer, danas..., Karlovac: Veleučilište Karlovac.
Pirjevec, B. i Kesar. O. (2002.), Počela turizma, Zagreb: Mikrorad; Ekonomski fakultet.
Pirjevec, B. (1998.), Ekonomska obilježja turizma, Zagreb: Golden marketing.
Pirjevec, B. (1988.), Ekonomski aspekti jugoslavenskog turizma, Zagreb: Školska knjiga.
Znanstveni radovi:
Pirjevec, B. i Kesar, O. (2003.), Tourism exports of goods and services – an option for successful integration and restructuring of the Croatian economy, u: Zborniku radova „Enterprise in Transition“, Split-Tučepi, Croatia, str. 1708-1722.
Pirjevec, B. (2002.), Understanding Tourism, Acta Turistica, 14(1), str. 23-28.
Pirjevec, B. i Kesar, O. (1999.), Croatian Tourism – Revival or Survival?, u: Zborniku radova 'Tourism Industry and Education Symposium', Jyväskylä, Finska: Jyväskylä Polytechnic, str. 376-391.
Pirjevec, B. (1998.), Kreiranje image-a turističke destinacije nakon rata, Acta Turistica, 10(2), str. 95-109.
Pirjevec, B. (1997.), Analiza i ocjena realnih mogućnosti za razvitak turizma u Hrvatskoj, Acta Turistica, 9(1), str. 5-45.
Pirjevec, B. (1993.) Treba li mijenjati strukturu smještajnih kapaciteta u Republici Hrvatskoj, Acta Turistica, 2(2), str. 71-85.
Pirjevec, B. (1990.), Obrazovanje i školovanje za potrebe alternativnog turizma, Acta Turistica, 2(2), str. 140-145.
Pirjevec, B. (1989.), Radna snaga kao faktor razvitka turizma, Acta Turistica, 1(1), str. 108-114.
Pirjevec,B. (1987.), Struktura smještajnih kapaciteta bitni uvjet efikasne turističke ponude, u: Turizam i ekonomska stabilizacija, Zbornik radova, Dubrovnik: Fakultet za vanjsku trgovinu i turizam.
Pirjevec, B. (1987.), Turizam kao izvozno tržište, u: Turizam u međunarodnoj razmjeni, Zbornik radova, Zagreb: Ekonomski fakultet Zagreb.
Pirjevec, B. (1980.), Kuda ide jugoslavenski turizam, u: Međunarodna razmjena Jugoslavije, Zbornik radova, Zagreb: Fakultet za vanjsku trgovinu.
Pirjevec, B. i Vukonić. B. (1980.), The Tourist Product as a Limiting Factor of Tourism Growth, Revue de Tourisme (AIEST), Berne, (4), str. 14-16.
Pirjevec, B. (1976.), Marketing Planning in the Hotel Industry, Gurtenverlag, Berne, str. 204-209.
Stručne studije i izlaganja u inozemstvu:
Prefeasibility Study for the Reconstruction and Extention of the Hotel „Volna“, Niznhi Novgorod, Russia, Loreco International Inc, Wyoming, USA, 1995, str. 32.
„International Travel Trade Fair – centralna promocijska priredba hrvatske turističke ponude“, Zagrebački velesajam, Zagreb, 1993, str 17.
„Feasibility study on the Refurbishment and Extention of Hotel „International“, Zagreb, Tourconsult, Vienna, 1993, str. 63.
„Marketing program Portoroža“, Obalno kraška turistična poslovna skupnost, Portorož, 1992, str. 48.
„Hoteli Bernardin – Prefesibility study“ Ljubljanski biro za arhitekturu, Ljubljana, 1992, str. 85.
„Hoteli Metropol Portorož-Program razvoja“, Hoteli Metropol Portorož, 1992, str. 80.
„Program razvoja hotelsko turističkog kompleksa Bernardin“, Emona hoteli – HTP Bernardin, Portorož, 1991, st. 92.
„The Perpective of the Tourism in the 90's“, VI. Hungarian Touristic Forum, Uvodno predavanje, Budapest, 1989, str. 9.
„Rehabilitation of Kunduchi Beach Hotel“, Dar-es Salam, Tanzanija, Feasibility Study, (koautor Vukonić, B.), „Rudar“ Zagreb – Faculty of Economics, Zagreb, 1986, str. 82.
„Hotel Bwawani“, Tanzanija-Zanzibar, Marketing programme“ (koautor Vukonić, B.), Institut for Tourism Research, Zagreb, 1983, str. 116.
„Marketing analiza turističkog proizvoda Lipice“, Seminar Privredne komore Jugoslavije, Lipica, 1978, str. 34.
OSTALI IZVORI:
MZORH (2025.), CroRIS, Zagreb: Ministarstvo znanosti i obrazovanja; SRCE, preuzeto 5. lipnja 2025. s https://www.croris.hr/osobe/profil/18942#
CITIRANJE:
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Boris Pirjevec, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/p/boris-pirjevec