Ružica Brečić (r. Butigan) rođena je 6. rujna 1981. godine u Čapljini, Republika Bosna i Hercegovina. Državljanka je Republike Hrvatske. Osnovnu školu završila je u Neumu, a srednju jezičnu Gimnaziju u Metkoviću. Ekonomski fakultet u Zagrebu upisuje 2000. godine, a završava 2004. godine. U rujnu 2005. godine upisala je znanstveni poslijediplomski studij Poslovno Upravljanje – MBA na EFZG. Magistrirala je 2007. godine. Poslijediplomski doktorski studij iz ekonomije i poslovne ekonomije na EFZG upisala je 2007. godine, a u srpnju 2010. godine stekla je akademski stupanj doktora znanosti.
Od studenog 2004. godine do prosinca 2007. godine bila je zaposlena u poduzeću INA d.d., najprije na poslovima unutar sektora Financije, a zatim i kao Asistent članu Uprave za Korporativne servise. Od 1. prosinca 2007. godine zaposlena je na EFZG na Katedri za marketing u statusu znanstvenog novaka u suradničkom zvanju asistenta, u višeg asistenta je izabrana 2010., a u znanstveno-nastavno zvanje i radno mjesto docentice 2014. godine. U znanstveno zvanje izvandredne profesorice izabrana je 2020. godine; u znanstveno-nastavno radno mjesto redovite profesorice 2025. godine. u znanstvenom području društvenih znanosti, polje ekonomija, grana marketing.
Sudjeluje u izvođenju nastave na preddiplomskom studiju iz kolegija Osnove marketinga, i Marketing malih i srednjih poduzeća, na master studiju Integrated marketing communication. Kao gost predavač održala je predavanja na specijalističkim poslijediplomskim studijima Poslovni marketing, Upravljanje marketinškom komunikacijom, Marketinški menadžment, Menadžment prodaje i Strateško poduzetništvo te na MBA Građevina i MBA Insurtech. Mentor je na većem broju seminarskih, završnih, diplomskih radova te dva doktorska rada. Dodatno, razvila je i u nastavni plan i program uvela obvezni kolegij Upravljanje marketingom malih i srednjim poduzeća na stručnom diplomskom studiju Menadžment i Marketing maloprodaje Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Ružica Brečić je nekoliko puta boravila na znanstvenom usavršavanju u inozemstvu. U 2024. godini boravila je u Španjolskoj, Universitat Pompeu Fabra na Ekonomskom fakultetu. Usavršavanje je omogućila Hrvatska zaklada za znanost dodjeljujući stipendiju Potpora istraživačima za pisanje ERC-a. U 2018. godini boravila je u SAD-u , University of Washington na Institutu za učenje i znanost o mozgu. U 2012. godini stručno se usavršavala u SAD-u, University of Notre Dame, Mendoza School of Business, a u 2008. i 2009. godine tijekom doktorskog studija usavršavala se u Velikoj Britaniji, Swansea University. Dr. sc. Brečić je dobila akademsku mobilnost 2023. godine za posjet Velikoj Britaniji, Newcastle University, Business School te dvije ERASMUS stipendije, za održavanje nastave 2012. u Italiji (Universitat del Salento, Lecce) i 2010. Španjolska (Universitat de Navarra, Pamplona) za stručno usavršavanje.
U svojoj dosadašnjoj karijeri osim magistarskog rada i doktorske disertacije, objavila je više znanstvenih i stručnh radova. Autor je sveučilišnog udžbenika Marketinška komunikacije, Marketing malih i srednjih poduzeća, znanstvene monografije Financijska pismenost i socijalizacija djece kao potrošača te većeg broja znanstvenih radova iz područja marketinga i marketinga malih i srednjih poduzeća. Član je organizacija EMAC (European Marketing Academy), ACR (Association of Consumer Research), EEAE (Association of Experimental and Behavioural Economics Research in Agri-Food and the Environment), MACROMARKETING i CROMAR (Hrvatska udruga za marketing). Recenzent je za poznate svjetske časopise (Industrial Marketing Management, European Journal of Marketing, International Journal of Consumer Studies, Appetite, International Journal of Emerging Markets, Journal of Small Business Management, Journal of Business Ethics - A European Review, British Food Journal, Ekonomska misao i praksa, Tržište (Market), Ekonomski pregled, Proceedings of the Faculty of Economics and Business.
Ružica Brečić aktivna je na većem broju znanstveno – istraživačkih i stručnih projekata. Od 2019.-2024. godine vodila je projekt HRZZ –a Math Attds (PZS-2019-02-9814). Od 2016.-2021. godine sudjelovala je na međunarodnom znanstveno-istraživačkom projektu Horizon 2020 – Strength2Food (No. 678024) kao voditelj hrvatskog tima i voditelj radnih zadataka. U 2019. godini bila je voditeljica financijskih potpora istraživanju Sveučilišta u Zagrebu pod nazivom Analiza stavova djece i roditelja prema zdravoj hrani. Od 2008. do 2011. godine sudjelovala kao mlađi istraživač na međunarodnom FP7 projektu Focus Balkans, a od 2013. – 2016. kao član ekspertnog tima na FP7 projektu Glamur. Su-voditeljica je poslijediplomskog studija Upravljanje marketinškom komunikacijom. Sudjelovala je na izradi marketinških planova većeg broja malih i srednjih poduzeća. U registru znanstvenih istraživača u Ministarstvu znanosti i obrazovanja upisana je pod brojem 300141.
Prezentacije na konferencijama: 1. Association for Consumer Research (ACR) Conference, Seattle, WA, USA, 2023 (full paper) “Do children aged 6-9 know what is healthy and unhealthy food” 2. Croatian Marketing Association (CROMAR) Congress, Pula, Croatia, 2023 (full paper) “Reaching a Compromise in Parent-Child Negotiation in Food Selection and Purchases” 3. European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference, Odense, Denmark, 2023 (full paper) „The impact of food attitudes on labelled food choices in 6-to 9-year-old children” 4. 10th International Conference on Nutrition and Growth, Online, 2023 (full paper) “Increased fruit and vegetable intake over three years is related to the weight status of primary school children “5. EMAC Regional Conference, Kaunas, Lithuania, 2022 (2 full papers)“Factors predicting young children’s purchase requests for food” & “Can food attitudes predict healthier food choice among school-age children?” 6. Experimental and Behavioural Economics Research in Agri-Food and the Environment Seminar (EAAE), Zagreb, Croatia, 2022 (2 full papers) “The impact of interventions on changing children’s attitudes and behavior toward food choice“ & „The role of children’s and parents’ attitudes in food product purchases” 7. EMAC Conference, Zagreb, Croatia, 2021 (2 full papers) “The relation of parental food shopping to children’s food attitudes and BMI” & Food consumer behaviour and its relation to personality and cultural constructs during Covid-19 pandemic 8. Society for Research in Child Development (SRCD) Biennial Meeting, USA, 2021 (2 abstracts); 9. 3rd International Congress on Food Safety and Quality, Online, 2020 (abstract); 10. European Federation of the Associations of Dietitians (EFAD) Conference, Rotterdam, Netherlands, 2018 (abstract); 11. Preserving Ecosystem Services via Sustainable Agro-food Chains, Chania, Greece, 2018 (abstract); 12. EMAC Regional Conference, Vienna, Austria, 2015 (full paper); 13. 40th Annual Macromarketing Conference, Chicago, USA, 2015 (full paper); 14. European Association of Agricultural Economists, 145th Seminar, Parma, Italy, 2015 (full paper); 15. European Conference of the Association for Consumer Research, Barcelona, Spain, 2013 (abstract); 16. Consumer Culture Theory Conference, Tucson, Arizona, USA, 2013 (abstract).
VAŽNIJA DJELA:
Knjige i poglavlja u knjigama:
Tkalac-Verčič, A., Brečić, R. i Špoljarić, A. (2025.), Marketniška komunikacija, Zagreb: Ekonomski fakultet; Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje.
Maksan Tomić, M. i Brečić, R. (2019.), A) Organic Olive Oil in Croatia and B) ) PGI Dalmatian Ham in Croatia. Sustainability of European Food Quality Schemes, / Dijon, France: Springer, str. 133-149.
Brečić, R. i Filipović, J. (2016.), Priručnik za male ekonomiste, Zagreb: Naklada Ljevak.
Renko, N. i Brečić, R. (2016.), Marketing malih i srednjih poduzeća, Zagreb: Školska knjiga.
Renko, N., Brečić, R., Renko, S., Vuletić, A., Schaer, B. i Zaouche-Laniau, M. (2013.), Harnessing expert opinion : trends and challenges on the Balkan organic market, based on a Delphi approach. Food consumer science theories: methods and application to the western Balkans, Springer, str. 89-106.
Schaer, B., Brečić, R., Renko, N., Vuletić, A., Brener, N. i Klopčić, M. (2013.), Market trends and consumer behaviour relating to organic products in Western Balkan Countries. Consumer attitudes to food quality products, Wageningen Academic Publishers, str. 147-159.
Radovi:
Cvencek, D., Sanders, E. A., Del Río, M. F., Susperreguy, M. I., Strasser, K., Brečić, R., ... i Meltzoff, A. N. (2024.), National disparities favoring males are reflected in girls’ implicit associations about gender and academic subjects, Developmental psychology.
Cvencek, D., Brečić, R., Sanders, E. A., Gaćeša, D., Skala, D. i Meltzoff, A. N. (2024.), Am I a good person? Academic correlates of explicit and implicit self‐esteem during early childhood, Child development, 95(4), str. 1047-1062.
Biasini, B., Donati, M., Rosi, A., Giopp, F., Barić, I. C., Bituh, M., Brečić, R.... i Scazzina, F. (2024.), Nutritional, environmental and economic implications of children plate waste at school: a comparison between two Italian case studies, Public health nutrition, str. 1-31.
Panzone, L. A., Tocco, B., Brečić, R. i Gorton, M. (2024.), Healthy foods, healthy sales? Cross-category effects of a loyalty program promoting sales of fruit and vegetables, Journal of Retailing, 100(1), str. 85-103.
Ilić, A., Rumbak, I., Brečić, R., Colić Barić, I. i Bituh, M. (2023.), Three-year school-based multicomponent intervention may change fruit and vegetable preferences in primary school children—a quasi-randomized trial, Nutrients, 15(16), str. 3505.
Ilić, A., Rumbak, I., Bituh, M., Karlović, T., Marić, L., Brečić, R. i Barić, I. C. (2023.), The relationship between lifestyle factors and dietary habits of primary school children, Journal of Hygienic Engineering & Design, (43).
Ilic, A., Rumbak, I., Brečić, R, Colic Baric, I., Bituh, M. (2022.), Relative validity and reproducibility of a semi-quantitative food frequency questionnaire to assess fruit and vegetable consumption in school-aged children, Nutrition Methodology, (9), str. 934295.
Ilić, A., Bituh, M., Brečić, R. i Barić, I. C. (2022.), Relationship Between Plate Waste and Food Preferences Among Primary School Students Aged 7–10 Years, Journal of Nutrition Education and Behavior, 54(9), str. 844-852.
Tregear, A., Aničić, Z., Arfini, F., Biasini, B., Bituh, M., Bojović, R., Brečić, R. ... i Tsakiridou, E. (2022.), Routes to sustainability in public food procurement: An investigation of different models in primary school catering, Journal of Cleaner Production, (338), str. 130604.
Brečić, R., Sinčić Ćorić, D., Lučić, A., Gorton, M. i Filipović, J. (2021.), Local food sales and point of sale priming: evidence from a supermarket field experiment, European Journal of Marketing, 55(13), str. 41-62.
Miočević, D., Brečić, R. i Zdravković, S. (2021.), Exploring the chain of effects between cosmopolitanism and expatriate consumers’ preference for local food brands, Journal of Product & Brand Management.
Brečić, R., Gorton, M. i Cvenček, D. (2021.), Development of Children's implicit and explicit attitudes toward healthy food: Personal and Environmental Factors, Appetite, 176(1).
Cvencek, D; Brečić, R.; Gaćeša, D. i Meltzoff, A. N. (2021.), Development of Math Attitudes and Math Self‐Concepts: Gender Differences, Implicit–Explicit Dissociations, and Relations to Math Achievement, Child development, 00, str. 1-17.
Sinčić Ćorić, D., Lučić, A., Brečić, R., Šević, A. i Šević, Ž. (2021.), An Exploration of Start-ups’ Sustainable Marketing Orientation (SMO), Industrial marketing management, (91), str. 176-186.
Nyuur, R., Brečić, R. & Murphy, P. (2020), Managerial Perceptions of Firms’ Corporate Sustainability Strategies: Insights from Croatia, Sustainability, 12(1), str. 1-15.
Angell, R. Bottomley, P., Brečić, R., Filipović, J., Gorton, M., Logkizidou, M. i White, J (2020.), Configuring perceived fit to mitigate consumer animosity in the context of cross-border sport sponsorships, European Sport Management Quarterly, (12), str. 1-21.
Nyuur, R. B., Brečić, R. i Debrah, Y. A. (2018.), SME international innovation and strategic adaptiveness: the role of domestic network density, centrality and informality, International Marketing Review, 35(2), str. 280-300.
Sinčić Ćorić, D., Brečić, R. i Šimunjak, M. (2018.), Reaching, Engaging and Bonding with Voters on Social Media: The Case of 2014/2015 Croatian Presidential Elections, Medijske studije, 8(16), str. 61-77.
Šimunjak, M, Sinčić Ćorić, D. i Brečić, R. (2017.), Political Impression Management Through Direct and Mediated Communication: The 2014/2015 Croatian Presidential Elections, Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja, 26(4), str. 539-560.
Sredl, K. C.; Shultz, C. J. i Brečić, R. (2017.), The Arizona Market: a Marketing Systems Perspective on Pre-and Post-War Developments in Bosnia, with Implications for Sustainable Peace and Prosperity. Journal of macromarketing, 37(3), str. 300-316.
Brečić, R., Mesić, Ž. i Cerjak, M. (2017.), Importance of intrinsic and extrinsic quality food characteristics by different consumer segments, British food journal, 119(4), str. 845-862.
Brečić, R., Mesić, Ž. i Cerjak, M. (2017.), Importance of intrinsic and extrinsic quality food characteristics by different consumer segments, British Food Journal, 119(4), str. 845-862.
Nyuur, R., Brečić, R. i Simintiras, A. (2016.), The Moderating Effect of Perceived Effectiveness of SME’s Marketing Function on the Network Ties – Strategic Adaptiveness Relationship, Journal of small business management, 54(4), str. 1080-1098.
Nyuur, R., Brečić, R. i Simintiras, A. (2016.), The Moderating Effect of Perceived Effectiveness of SME’s Marketing Function on the Network Ties – Strategic Adaptiveness Relationship, Journal of small business management, 54(4), str. 1080-1098.
Brečić, R., Gorton, M. i Barjolle. D. (2014.), Understanding variations in the consumption of functional foods – evidence from Croatia, British food journal, 116(4), str. 662-675.
Brečić, R., Gorton, M. i Barjolle, D. (2014.), Understanding variations in the consumption of functional foods–evidence from Croatia, British Food Journal, 116(4), str. 662-675.
Giraud, G., Amblard, C., Thiel, E., Zaouche‐Laniau, M., Stojanović, Ž., Pohar, J., Butigan, R., Cvetković, M., Mugosa, B., Kendrovski, V., Mora, C. i Barjolle, D. (2013.), A cross‐cultural segmentation of western Balkan consumers: focus on preferences toward traditional fresh cow cheese, Journal of the science of food and agriculture, 93(14), str. 3403-3405.
Brečić, R., Filipović, J., Gorton, M., Ognjanov, G., Stojanović, Ž. i White, J. (2013.), A qualitative approach to understanding brand image in an international context: Insights from Croatia and Serbia, International marketing review, 30(4), str. 275-296.
Sijtsema, S. J., Zimmermann, K., Cvetković, M., Stojanović, Ž., Spiroski, I., Miloševiš, J., Mora, C., Butigan, R., Mugosa, B., Esteve, M. i Pohar, J. (2012.), Consumption and perception of processed fruits in the Western Balkan region, LWT - Food Science and Technology, 49(2), str. 293-297.
Butigan, R., Rihtar, S. i Čengić, D. (2012.), Poslovanje i utjecaj strategija marketinga na uspješnost poduzeća u razdoblju gospodarske krize, Ekonomski pregled, 63(1-2), str. 44.-72.
Sredl, K., C., Butigan, R. i Renko, N. (2012.), Intergenerational Influence and Rituals – Children's Behaviour With New School Year, Tržište/Market, 24(1), str. 44-73.
Butigan, R. i Mahnić, I. (2011.), Uloga marketinga odnosa u malim i srednjim poduzećima, Tržište/Market, 23(1), str. 89-105.
Butigan, R. (2008.), Analiza modela pet konkurentskih snaga M. Portera na primjeru industrije maloprodaje derivata nafte u Hrvatskoj, Ekonomski pregled, 59(3-4), str. 153-177.
OSTALI IZVORI:
MZORH (2025.), CroRIS, Zagreb: Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih; SRCE, preuzeto 8. prosinca 2025. s https://www.croris.hr/osobe/profil/28011
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Ekonomski fakultet: Ružica Brečić, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto 8. prosinca 2025. s https://www.efzg.unizg.hr/katedre-29721/marketing-29782/clanovi/izv-prof-dr-sc-ruzica-brecic/30893
CITIRANJE:
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Leksikon Ekonomskog fakulteta - Zagreb: Ružica Brečić, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/b/ru%C5%BEica-bre%C4%8Di%C4%87?authuser=0