Irena Pandža Bajs je rođena u Sarajevu u Bosni i Hercegovini gdje je završila osnovnu školu, Gimnaziju Katoličkog Školskog Centra te Ekonomski fakultet Univerziteta u Sarajevu. Diplomski studij, smjer Marketing, završila je na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu 2002. godine, kao najbolji student svoje generacije. Akademski stupanj magistre znanosti iz područja ekonomije stekla je 2008. godine obranom znanstvenog magistarskog rada na poslijediplomskom studiju Poslovno upravljanje – MBA na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U 2012. godini uspješno je obranila doktorsku disertaciju pod naslovom „Uloga percipirane vrijednosti u marketingu turističke destinacije“, te time stekla titulu doktorice znanosti iz područja društvene znanosti, polje ekonomije, grane marketinga.
Nakon završetka Ekonomskog fakulteta u Sarajevu, zaposlila se u Direkciji za ekonomske poslove Elektroprivrede BiH, gdje je obavila pripravnički staž. U 2004. godini prelazi na Ekonomski fakultet u Sarajevu na radno mjesto asistenta na Katedri za mikroekonomiju. Od studenog 2006. godine zaposlena je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje je u zvanju asistenta, višeg asistenta, docenta i izvanredne profesorice na Katedri za marketing sudjelovala u izvođenju nastave iz više kolegija. U promatranom razdoblju, izvodila je nastavu iz više kolegija: Marketinška komunikacija u maloprodaji, Osnove marketinga, Upravljanje marketingom, E-kolegij marketing, Strategije marketinga i Marketing poslovnih tržišta.
U 2009. godini, u svojstvu gosta predavača, sudjelovala je u izvođenju nastave za studente prve godine dodiplomskog studija u okviru kolegija Communication na Leslie Silver International Faculty, Leeds Metropilotan University, UK. Također, tijekom boravka na Leeds Metropolitan University, sudjelovala je u pripremi i izradi Application for Tempus project - Master of Arts International Business Administration, te je uspješno završila više edukacijskih programa: Research training workshop, Research Methodology Programme for MRES/MPHIL/PHD i Academic English - Effective Reading.
U razdoblju od 2020. do 2023. godine bila je angažirana na projektu ESF-a (Europski socijalni fond) „Modernizacija sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja“ u Republici Hrvatskoj, koji je imao za cilj uspostavu međuinstitucionalne suradnje te povezivanje obrazovne zajednice sa društvenim i gospodarskim sektorima. Svrha projekta bila je razvoj strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koje je privlačno, inovativno, relevantno i usklađeno s tržištem rada, omogućujući sudionicima stjecanje kompetencija za osobni i profesionalni razvoj, nastavak obrazovanja i cjeloživotno učenje. Irena Pandža Bajs je bila angažirana na analizi tržišta rada te na razvoju i usvajanju sektorskih kurikuluma za stjecanje strukovnih kvalifikacija.
Tijekom rada na Ekonomskom fakultetu Zagreb sudjelovala je u izradi nastavnih materijala, za potrebe izvođenja nastave, iz kolegija Marketing i Upravljanje marketingom. Također, sudjelovala je u kreiranju nastavnih materijala, organiziranju i izvođenju nastave za E-kolegij marketing te je za svoj rad i postignuća dobila nagradu za Pedagoško/didaktičko oblikovanje e-kolegija na natječaju za najbolji E-kolegij na Sveučilištu u Zagrebu za ak. god. 2009./2010.
Kao autorica ili koautorica, objavila je više od 40 znanstvenih radova, dva sveučilišna udžbenika i znanstvenu knjigu. Dobitnica je istaknute nagrade "Mijo Mirković" za samostalni znanstveni članak s istaknutim znanstvenim doprinosom u polju ekonomije te nagrade „Fedor Rocco“ za monografiju domaćeg izdavača „Upravljanje zadovoljstvom klijenata“.
Godine 2020. nagrađena je Godišnjom nagradom Ekonomskog fakulteta Zagreb za znanstveno istraživački rad s najjačim petogodišnjim utjecajem temeljem petogodišnje citiranosti rada objavljenog i indeksiranog u bazi podataka Web of Science Core Collection.
Urednica je međunarodnog znanstvenog časopisa International Journal of Multidiscilinarity in Business and Science, a trenutno obnaša funkciju predsjednice Statutarnog odbora za stručne studije Ekonomskog fakulteta – Zagreb. Aktivno sudjeluje na domaćim i međunarodnim znanstvenim konferencijama i član je programskih i organizacijskih odbora na više međunarodnih konferencija.
VAŽNIJA DJELA:
Pandža Bajs, I. i Palić. M. (2025.), Marketinški kanali i komunikacija u maloprodaji. Zagreb: Ekonomski fakultet.
Pandža Bajs I., Bazdan V. i Guszak I. (2024.), Quality of instructor, fear of COVID-19, and students’ anxiety as predictors of student satisfaction and academic effort in online classes, Humanities and Social Sciences Communications, (11), 984, doi: https://doi.org/10.1057/s41599-024-03494-4
Opić, A. i Pandža Bajs, I. (2024.), The Three Congruence Perspectives and the Effects of Social Media Influencers on Consumer Behavior: A Belgium–Croatia Comparison, u: Reis, J.L., Zelený, J., Gavurová, B. i Santos, J.P.M.D. (ur.), Marketing and Smart Technologies. ICMarkTech 2023. Smart Innovation, Systems and Technologies, 386. Springer, Singapore, str. 589-605. https://doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_40
Tomas, M. i Pandža Bajs, I., (2023.), The Effect of Personal Branding Factors on Generation Y Employability and Career Satisfaction: The Case of Croatia, u: Demir E., Bilgin, M.H, Danis, H. i D'Ascenzo F. (ur.), Eurasian Business and Economics Perspectives Proceedings of the 39th EBES Conference 2022. Eurasian Studies in Business and Economics, 26, Springer. Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-30061-5_3
Matić, L. i Pandža Bajs, I. (2022.), Specificity and development of distribution strategies of luxury fashion brands, Textile & Leather Review, (5), 567-590. https://doi.org/10.31881/TLR.2022.69
Grilec, A., Pandža Bajs I. i Ruždjak, M. (2022.), Društveno odgovorne aktivnosti i primjena koncepta održivosti u modnoj industriji, Poslovna izvrsnost, 16(1), 73-90.
Vranešević, T., Pandža Bajs, I. i Mandić, M. (2018.), Upravljanje zadovoljstvom klijenata, Zagreb: Accent.
Razum, A, Pandža Bajs, I. i Zekić, Z. (2017.), Analiza čimbenika održive potrošnje generacije Z u modnoj industriji, Ekonomski pregled, 68(3), str. 297-318.
Pandža Bajs, I. (2016.), Defining Target Market Based on Tourists’ Perception: the Example of Tourist Destination Dubrovnik, Journal of Economics, Business and Management, 4(5), str. 378-383.
Pandža Bajs, I. (2015.), Tourist Perceived Value, Relationship to Satisfaction, and Behavioral Intentions: The Example of the Croatian Tourist Destination Dubrovnik, Journal of Travel Research, 54(1), str. 122-134.
Pandža Bajs, I. (2014.), Čimbenici očekivane i doživljene vrijednosti za potrošača: primjer turističke destinacije Dubrovnik, Ekonomski Pregled, 65(4), str. 271-293.
Horvat, S., Pandža Bajs, I. i Gospić, D. (2013.), Pedagogy of E-Learning: Case of Marketing Module, u: 2nd international M-Sphere Conference For Multidisciplinarity in Business and Science, 10th-12th October, Dubrovnik, Croatia, Book of Proceeding, Zagreb: Accent, str. 73-80.
Pandža Bajs, I. (2012.), Proces nastajanja percipirane vrijednosti s fokusom na čimbenike ponude poduzeća, Tržište (Market), 24(2), str. 279-296.
Previšić, J. (ur.) (2011.), Leksikon marketinga, Zagreb: Ekonomski fakultet. (autorica 19 pojmova)
Pandža Bajs, I. (2011.), Attributes of tourist destination as determinants of tourist perceived value, International Journal of Management Case, Special Issue – CIRCLE conference, 13(3), str. 547-554.
Pandža, I. i Vignali, C. (2010.), Customer perceived value and differences between customer’s and firm’s perception, International Journal of Business and Globalisation, 5(4), str. 436-450.
Pandža, I. i Vignali, C. (2010.), Perceived value as a basis for shaping the offer of service provider: cases from UK and Croatia, World Review of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development, 6(4), str. 263-275.
Vranešević, T., Mandić, M., Pandža, I. i Horvat, S. (2008.), Branding, u: Vignali, C., Vranešević, T. i Vrontis, D. (ur.), Strategic Market and Retail Thought, Zagreb: ACCENT, str. 67-87.
OSTALI IZVORI:
MZORH (2025.), CroRIS, Zagreb: Ministarstvo znanosti i obrazovanja; SRCE, preuzeto 23. svibnja 2025. s https://www.bib.irb.hr/pregled/znanstvenici/295803
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Ekonomski fakultet: Irena Pandža Bajs, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto 23. svibnja 2025. s https://www.efzg.unizg.hr/katedre-29721/marketing-29782/clanovi-30878/doc-dr-sc-irena-pandza-bajs-30895/30895
ResearchGate GmbH (2008.-2020.), Irena Pandza Bajs, preuzeto 16. srpnja 2020. s https://www.researchgate.net/profile/Irena_Pandza_Bajs
CITIRANJE:
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Irena Pandža Bajs, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/p/irena-pand%C5%BEa-bajs