Doc. dr. sc. Tanja Komarac rođena je u Sisku 1986. godine gdje je završila Osnovnu školu Galdovo. Nakon završene srednje Ekonomske škole u Sisku, studirala je na Sveučilištu u Zagrebu, Ekonomskom fakultetu. Diplomirala je 2010. godine na smjeru Marketing. Nakon toga, 2011. upisuje SPDS Marketinški menadžment na Ekonomskom fakultetu - Zagreb. Obranom rada pod naslovom „Marketing usluga zagrebačkih muzeja“ stekla je naziv sveučilišnog specijalista (marketinškog menadžmenta). Od 2012. godine polaznica je doktorskog studija Ekonomije i Poslovne na Ekonomskom fakultetu – Zagreb. Dana 10. svibnja 2018. godine stekla je akademski stupanj doktora društvenih znanosti, polje ekonomije, obranom doktorskog rada pod naslovom "Utjecaj obrazovno-zabavnih sadržaja na percipiranu autentičnost posjetiteljeva iskustva muzejom" (mentorica: prof. dr. sc. Đurđana Ozretić Došen). Godine 2019. dobila je nagradu Hrvatske udruge za marketing (CROMAR) i Henkela za najbolji doktorski rad iz područja marketinga u razdoblju od 2017. do 2019. godine.
Od svibnja 2012. godine zaposlena je na Ekonomskom fakultetu – Zagreb na Katedri za marketing u svojstvu znanstvenog novaka-asistenta, od ožujka 2019. godine u svojstvu poslijedoktoranda, te travnja 2022. u svojstvu docenta. Sudjeluje u izvođenju nastave na sveučilišnom integriranom prijediplomskom i diplomskom studiju na kolegijima „Marketing u kulturi, umjetnosti i zabavi“ i „Osnove marketinga“. Na stručnom diplomskom studiju Digitalni marketing nositeljica je kolegija „Mobilni marketing“, a na stručnom diplomskom studiju Menadžment digitalnog poslovanja izvodi kolegij „Osnove digitalnog marketinga“.
Dobitnica je priznanja Ekonomskog fakulteta - Zagreb za iznimne rezultate u izvođenju seminarske nastave 2016. i 2022. godine. Dobitnica je i priznanja Ekonomskog fakulteta – Zagreb za znanstvenu produktivnost mjerenu h-indeksom u kategoriji docenata 2023. godine.
Boravila je na usavršavanju u inozemstvu. Godine 2017. na Sveučilištu u Beču na istraživačkom seminaru "2nd EMAC Junior Faculty & Doctoral Student Research Camp", te 2019. na Sveučilištu u Klagenfurtu, AAU u sklopu programa ERASMUS+.
Napisala je u koautorstvu i/ili samostalno više znanstvenih radova te aktivno sudjelovala na brojnim međunarodnim znanstvenim konferencijama. Dobila je nagradu "Dr. sc. Mijo Mirković" za 2017. godinu za skupni znanstveni članak: Komarac, T., Ozretić Došen, Đ., Škare, V. (2017) Understanding competition and service offer in museum marketing, Academia-Revista Latinoamericana de Administracion, 30 (2), str. 215-230.
Članica je organizacija CROMAR (Hrvatske udruge za marketing) i EMAC (European Marketing Academy). Aktivno recenzira za znanstvene časopise te za znanstvene konferencije.
VAŽNIJA DJELA:
Komarac, T. i Ozretić Došen, Đ. (2025.), Application of VR and AR in Museums: The Case of Three Croatian Museums, u: Peštek, A., Rizvić, S. i Soucie, S. (ur.), Extended Reality in Culture and Creative Industries, Leeds: Emerald Publishing, str. 153-374. https://doi.org/10.1108/978-1-83662-342-720251016
Komarac, T., Ozretić Došen, Đ. i Žabkar, V. (2024). Managing Visitor Experience in museums: Aiming towards satisfaction through edutainment and perceived authenticity in arts and culture, Engineering Economics, 35(4), str. 396–409. https://doi.org/10.5755/j01.ee.35.4.30221
Komarac, T. i Ozretić Došen, Đ. (2023.), Understanding virtual museum visits: generation Z experiences, Museum Management and Curatorship, 39(3), str. 357–376. https://doi.org/10.1080/09647775.2023.2269129
Komarac, T. i Ozretić Došen, Đ. (2021.), Discovering the determinants of museum visitors’ immersion into experience: the impact of interactivity, expectations, and skepticism, Current Issues in Tourism, 25(22), str. 3675–3693. https://doi.org/10.1080/13683500.2021.1952941
Komarac, T., Ozretić Došen, Đ. i Škare, V. (2020.), Managing edutainment and perceived authenticity of museum visitor experience: Insights from qualitative study, Museum Management and Curatorship, 35(2), str. 160-181.
Komarac, T. Ozretić Došen, Đ. i Škare, V. (2019.), The Role of the Museum Shop: Eliciting the Opinions of Museum Professionals, International Journal of Arts Management, 21(3), str. 28-41.
OSTALI IZVORI:
RHMZO (2025.), CroRIS, Zagreb: Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih; SRCE, preuzeto 3. rujna 2025. s https://www.bib.irb.hr/pregled/znanstvenici/338404
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Ekonomski fakultet: Tanja Komarac, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuezto 3. rujna 2025. s https://www.efzg.unizg.hr/katedre-29721/marketing-29782/clanovi-30878/dr-sc-tanja-komarac/30898
CITIRANJE:
Ekonomski fakultet - Zagreb (2025.), Leksikon Ekonomskog fakulteta – Zagreb: Tanja Komarac, Zagreb: Ekonomski fakultet, preuzeto [upisati datum preuzimanja] s https://sites.google.com/net.efzg.hr/lef/po%C4%8Detna/abecedarij/k/tanja-komarac?authuser=0